Технологічним серцем пивного виробництва броварі невипадково називають варильний цех. Адже саме в цій «святая святих» у процесі хитромудрих змішувань та фільтрацій, кип'ятінь та охолоджувань і народжується той чудовий хмільний напій, який називається пивом. Тож не дивно, що від потужностей варниці, її технологічного рівня напряму залежить і якість улюбленого напою.
Виходячи з цього, неабиякою подією на пивному ринку України є встановлення і запуск на головному заводі ЗАТ «Оболонь» нового варильного цеху. Тобто відтепер відомий пивний велетень отримав немовби нове серце, цілком у ритмі сучасних реалій. І дійсно, нововведена варниця укомплектована трьома заторними чанами, сусловарним чаном, вірпулем та найбільшим в Україні фільтраційним чаном, діаметр якого сягає 11,5 метра. Потужність нового обладнання дозволяє приготувати 12 тисяч декалітрів пива за одне варіння. На думку президента ЗАТ «Оболонь», народного депутата України Олександра Слободяна, при такому рівні техніки річна «стеля» виробленого пива пiднiмається до 70 мільйонів декалітрів. Отож підприємство виробляє достатню кількість продукту стабільної якості.
Поставку обладнання для нового варильного порядку та відповідні монтажні роботи виконав відомий світовий виробник, давній партнер ЗАТ «Оболонь», німецька фірма Ziemann. Саме на вдосконаленому обладнанні цього німецького концерну відбуваються всі технологічні процеси пивоваріння, починаючи від приготування пивного сусла та завершуючи виходом готового хмільного напою. Президент компанії Ziemann Геріг Клаус каже, що на їхньому обладнанні працює чимало пивоварів світу, але те, що встановлене на «Оболоні», є останнім досягненням техніки.
Слід додати, що партнери з Німеччини додатково встановили на підприємстві ще 20 циліндрично-конічних танків (ЦКТ) — апаратів, де проходить процес бродіння та доброджування пива. Саме в цих ємкостях пиво набирає власного і неповторного смако-ароматичного букета. Танки теж мають низку технічних вдосконалень. Лише один діаметр такого апарата сягає 7,2 метра, тому «оболонські» ЦКТ є найбільшими не лише в Україні, а й в усій Європі. Крім цього, за словами директора з якості, віце-президента Української асоціації з якості Валентини Михусевич, ідеально відшліфована внутрішня поверхня танків забезпечує високу мікробіологічну чистоту обладнання, як і виготовленого на таких лініях пива. А це стовідсоткова гарантія приємного смаку пива та його високої стійкості. До того ж на обладнанні автоматизовано більшу кількість надзвичайно важливих процесів. Зокрема, подача сусла з варниці на ЦКТ, процес змішування сусла з дріжджами, подача готового пива на фільтрацію — всі ці технологічні операції здійснюють згідно із заданою комп'ютерною програмою.
«Комп'ютер-пивовар» є головним працівником у новому варильному цеху. Розумна машина стежить і контролює всі технологічні процеси виробництва і зводить до нуля можливість будь-якої помилки. Людський фактор практично виключено.
І хоча реконструкція обходиться в чималеньку копієчку, виробництво на «Оболоні» постійно модернізується і вдосконалюється, нарощуються виробничі потужності. Зокрема, у травні було презентовано 110-тисячну лінію розливу. За словами Олександра Слободяна, збільшення потужностей головного заводу ЗАТ «Оболонь» пов'язано насамперед зі зростанням попиту українських та зарубіжних споживачів на пиво саме цієї торгової марки. А як відомо, є попит — є і пропозиція. І чим якіснішою буде продукція, тим краще для всіх. Тому на «Оболоні» не економлять на розвитку та переобладнанні цехів. Одна лише новенька варниця коштувала київським пивоварам близько 18 мільйонів доларів, а танки — ще більше, розповідає «без таємниць» Олександр Слободян. А загалом протягом останніх років у реконструкцію було вкладено понад 50 мільйонів доларів.
Результат очевидний. Вдосконалення якості, помножене на самовіддачу, привело до появи українського пива європейського рівня.
Довідка «УМ»
Лише за сім місяців поточного року ЗАТ «Оболонь» випустило майже 33 мільйони декалітрів пива. Стовідсотково вітчизняне підприємство є найбільшим експортером пива в Україні (минулорічна експортна частка «Оболоні» становила близько 78 відсотків). Продукцію цієї торгової марки продають у десятках країн світу, серед яких — Великобританія, США, Німеччина, Польща, Португалія, Іспанія, Південна Корея, Ізраїль, Греція, Тайвань. Великим успіхом оболонське пиво користується в Росії та країнах Прибалтики, Молдові, Білорусі.