За роки своєї присутності на «Дакарі» ралійна команда «Сікст Юкрейн» хоч і не досягла поставлених перед собою найвищих цілей, проте завдяки харизмі свого власника й лідера Вадима Нестерчука боролася до кінця, перебувала в епіцентрі подій і заслужила прихильність тисяч уболівальників, навіть далеких від автоспорту. Україна пишалася, коли 19 січня цього року Нестерчуковий «Рижик» (рудий позашляховик марки «Міцубісі L200») фінішував на загальній 25–й позиції, причому на останній ділянці наші гонщики по–дружньому тягнули на буксирі зламану машину російського екіпажу. Синьо–жовті прапори й вишиванка Вадима були додатковими підставами для всенародної поваги й приязні. І ось настає новий рік — але «Дакар» у Південній Америці стартуватиме 5 січня без Нестерчука. Він трагічно загинув у пустелі в ОАЕ на тренувальних заїздах у червні, відтак Україна втратила свого командного представника на легендарному ралі–рейді.
Учора виповнилося півроку з дня смерті головного натхненника «Сікст Юкрейн». Без нього існування «стайні» «Рижика» втратило сенс. «Півроку. За цей час багато що змінилося, але суть залишилася незмінною — ми не побачимо України на «Дакарі», — повідомляє офіційний сайт команди.
Попри те, що в минулі роки, окрім Нестерчука, на суперралі змагалися ще кілька українців, Вадим з гордістю наголошував, що «Сікст Юкрейн» — перша й єдина українська КОМАНДА на «Дакарі». Як зазначають однодумці Нестерчука, надалі вони слідкуватимуть за всіма перипетіями гонки, акцентуючи особливу увагу на тих людях, які прямо або опосередковано були пов’язані з «Сікст Юкрейн». Штурман із паспортом РФ Володимир Дем’яненко, із яким Вадим успішно подолав «Дакар–2013», тепер допомагатиме казаху Айдину Рахімбаєву з команди «Овердрайв». Французький штурман Лоран Ліхтльохтер, котрий вказував шлях «Рижику» в 2012 році, пересів у «Поляріс» до аравійця Седена Ясіра. А помічник Нестерчука на дебютному для «Сікст Юкрейн» рейді 2011 року росіянин Костянтин Мещеряков асистуватиме своєму співвітчизнику Роману Бріскіндову в команді G–Force. Минулого року на автомобілях цієї російської «стайні» змагалися одразу двоє українських штурманів — Олексій Кузьмич та Віталій Євтехов. Власне, Віталій із партнером — російським пілотом Володимиром Васильєвим — готується й до «Дакара»–2014, щоправда, цього разу вони представлятимуть кольори іншої команди — «Міні».
Реєстрація всіх охочих кинути виклик південноамериканським дюнам, горам та пустелям завершилася ще 1 листопада. А днями організатори перегонів, які проляжуть через Аргентину, Чилі та Болівію, здійснили експрес–тур задля оцінки «температури публічного інтересу» місцевих уболівальників. Варто відзначити, що черговий «Дакар» уперше завітає до Болівії, яка стане вже 28–ю співгосподаркою знаного автомарафону. Якщо керівники «Дакара–2014» «експресом» подолали маршрут за три дні, то гонщики готуються до виснажливої двотижневої боротьби. Дорога почнеться в аргентинському місті Росаріо, а фініш призначений на 18 січня в чилійському Вальпараїсо.
На честь цієї події президент Чилі Себастьян Пінера пообіцяв зібрати 500–тисячну армію вболівальників, яка вірить у перемогу свого співвітчизника — мотоцикліста Франциско Лопеса. «Чалеко», як називають Лопеса на батьківщині, на минулому «Дакарі» став третім. Непросто чилійському байкеру буде й цього разу, адже його суперниками стануть багаторазові переможці рейду — француз Сіріл Депре та іспанець Марко Кома.
У класі позашляховиків очікується боротьба між легендарним Стефаном Петеранселем з Франції та катарцем Насером Аль–Аттія, котрі їхатимуть на двох «Міні». «Внутрішньовидового протистояння» варто чекати й у класі вантажівок, де в минулому році весь подіум посіли представники клубу «КамАЗ–Майстер». Ну а серед квадроциклістів, скоріше за все, не буде рівних непереможному Маркосу Патронеллі з Аргентини.