Купуйте, не торгуючись!

25.12.2013

Державна служба статистики України оприлюднила дані про роздрібний товарообіг у нашій державі упродовж січня–листопада нинішнього року. За даними відомства, він становить 793,7 млрд. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року маємо зростання на 9,2%. За одинадцять місяців минулого року — у порівнянні із 2011–м — торгівля зросла на 15,7%.

Зокрема, оборот ресторанного господарства становить 22 млрд. гривень. Зростання із минулим роком — 1,1%. На думку економічних аналітиків, такі дані віддзеркалюють позитивні тенденції, які відбуваються в українській економіці. Зростання обороту роздрібної торгівлі свідчить про зростання реальних доходів населення. При цьому аналітики визнають: у деякій мірі подібне зростання обсягів торгівлі показує її детінізацію. Адже сьогодні все більша частка усіх торгових процесів припадає на організовані торговельні заклади.

Населення звикає до придбання товарів у торговельних мережах, у яких контроль за якістю та терміном зберігання поставлений значно краще, ніж у неофіційних чи навіть напівофіційних закладах. У подібних закладах покупці можуть виграти в ціні, але не отримають гарантії якості купленого, відзначають експерти Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Аналізуючи структуру роздрiбного товарообігу, аналітики відзначають: продовольчі товари займають близько 40% від загального показника. При цьому­ частка продовольчих товарів, які реалізують у торговельних мережах, за підсумками минулого року становить 37,1%.

Ще одна тенденція: покупці більше довіряють продовольчим товарам, які вироблені в Україні. За підсумками минулого року, 85% продтоварів, проданих у нашій країні, були вітчизняного походження. На думку аналітиків, це досить високий рівень, який дозволяє стверджувати про продовольчу безпеку країни. Водночас частка непродовольчих товарів, вироблених в Україні, постійно зменшується. У порівнянні з 2005 роком торік їх частка скоротилася із 57,6 до 41,9%. Утім, за словами аналітиків, подібна статистика зовсім не означає, що вітчизняні виробники втрачають свої позиції на ринку. Адже в умовах значного зростання доходів населення суттєво розширюється спектр товарів, які вони купують. А вдоволення цього попиту досягається завдяки імпорту.