Повний вперед для кораблів і літаків

24.12.2013
Повний вперед для кораблів і літаків

У рiчках та морях працюватимуть судна, спiльно виготовленi в Українi та Росiї. (з сайта radiosvoboda.org.)

Сьогодні в Москві стартує засідання Вищої євразійської економічної ради. У перемовинах бере участь й українська делегація на чолі з Президентом Віктором Януковичем. Як повідомив заступник міністра закордонних справ РФ, статс–секретар Григорій Карасін, Москва виступає за те, щоб «інтеграційні вітри ніколи не суперечили один одному».

«Наш курс полягає у тому, щоб ці процеси доповнювали один одного, — висловив позицію російської сторони Григорій Карасін і наголосив: Асоціація тієї чи іншої держави з Євросоюзом не означає, що ця країна не зможе вступити у будь–яку іншу інтеграційну організацію».

«На зустрічі обговорюватимуться тільки торговельно–економічні взаємовідносини, жодної політичної надбудови Вища євразійська економічна рада не має, — розповів директор Інституту української політики Костянтин Бондаренко. — А потім Віктора Януковича чекають у Берліні, куди його запросила Ангела Меркель». На думку експертів, керівництво Німеччини готове пролобіювати підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Передбачається, що сьогодні — завтра в Москві обидві сторони, окрім іншого, намітять кроки щодо втілення двосторонніх домовленостей, ухвалених 17 грудня. Серед них, зокрема, угода про спільне виробництво газовозів для арктичного шельфу на 4 млрд. доларів. Про це раніше заявив віце–прем’єр–міністр України Юрій Бойко.

«Російська Федерація нині освоює арктичний шельф, і ми домовилися, що газовози будуватимуть у нас, у Миколаєві, — сказав урядовець. — Контракт діятиме до 2020 року і дозволить розвиватися цьому регіону, а заводам — працювати». За його словами, важливим також є документ про спільні проекти у космічній галузі, які реалізовуватиме спільне підприємство на базі дніпропетровського українського комплексу і російськог КБ ім. Корольова.

«У напрямі промислової кооперації ми підписали чотири важливі документи, — сказав Бойко. — Перший — це співпраця в авіації щодо виробництва близько 80 літаків упродовж найближчих десяти років. Сумарний оборот становить близько 5 млрд. гривень щорічно і, відповідно, близько 40—50 тис. робочих місць у суміжних галузях. Адже авіабудівництво — це локомотив, який тягне за собою ті галузі, що є для нього постачальниками продукції».

Ще одним важливим документом є будівництво мостового переходу через Керченську протоку. «Цей проект дасть поштовх до розвитку півдня України та Росії, а також підвищення наших коопераційних зв’язків», — наголосив віце–прем’єр. За його словами, кооперація з Росією у галузі суднобудівництва сприятиме розвиткові українських суднобудівних заводів та регіону, де вони знаходяться.

А ТИМ ЧАСОМ...

Вибираючи між Росією та МВФ...

Перший транш російського кредиту в розмірі 3 млрд. доларів, які Україна розраховує отримати вже впродовж нинішнього тижня, піде на забезпечення соціальної стабільності у державі. Таку заяву зробив Прем’єр–міністр Микола Азаров. «Це розміщення відбувається за стандартними міжнародними правилами, у нього немає жодних додаткових застережень, — сказав Прем’єр. — Це значить, що ми можемо розпоряджатися цими грішми так, як передбачено нашим законодавством, законом про бюджет».

За його словами, Україна отримала також відтермінування оплати за газ. «І тому перший транш кредиту буде скерований на реалізацію того, щоб ми могли спокійно профінансувати всі свої витрати», — сказав Азаров та наголосив: у скрутній фінансово–економічній ситуації Україна була вимушена прийняти пропозицію або Росії, або Міжнародного валютного фонду. «Тож ми ніколи не допустили би банкрутства країни, нашого дефолту, але у такому випадку ми були би змушені пристати на пропозиції МВФ із усіми наслідками, які звідси витікають», — сказав Азаров.