Вітчизняна нафтопереробна промисловість повільно, але впевнено набирає обертів. За даними Міністерства енергетики і вугільної промисловості, у жовтні українські заводи збільшили обсяги переробки нафтової сировини до 385 тис. тонн. Зростання становить цілих 42,1% у порівнянні з вереснем.
Зокрема, Одеський НПЗ збільшив переробку за підсумками місяця на 194,2% — до 173 тис. тонн. А «Укртатнафта» (м. Кременчук) за цим показником залишилася на рівні вересня — 212,3 тис. тонн. Якщо ж співставити обсяги переробки нафти на українських нафтопереробних заводах у жовтні 2013 і 2012 року, то у нинішньому році цей показник зріс на понад 35%.
Аби ще прискорити цей процес, профільне міністерство разом із власниками українських НПЗ планує до кінця нинішнього року погодити плани–графіки їх модернізації та реконструкції. У Міненергетики кажуть: реалізація таких проектів призведе до збільшення глибини переробки сирої нафти із 76 до 95%. Це дозволить збільшити виробництво світлих нафтопродуктів в Україні із 63 до 80%, а також виготовляти інші продукти нафтопереробки — реактивне паливо, етилен, пропан, бітуми, масла тощо.
На думку експертів, задоволення потреб на внутрішньому ринку за рахунок завантаження українських НПЗ створить умови для відродження нашої нафтопереробної промисловості, дозволить знизити частку імпортних нафтопродуктів на вітчизняному ринку моторних палив, збільшить показники промислового виробництва в державі. Поліпшення ж якості нафтопродуктів вітчизняного виробництва згідно з вимогами європейських стандартів Євро–5, приведе до підвищення конкурентоздатності наших заводів на внутрішньому ринку, збільшить обсяги переробки нафтової сировини та виробництва нафтопродуктів для задоволення потреб не лише вітчизняних, а й іноземних споживачів.
Як відомо, у серпні нинішнього року Кабінет Міністрів ініціював питання про державний контроль на ринку автомобільного палива, щоб не допустити реалізації неякісного бензину і підвищити безпеку для споживачів. Було затверджено Технічний регламент, який визначає вимоги до складу палива, що виробляється в Україні й використовується у роботі різних транспортних засобів, а також у котельнях. Важливо, що цей документ адаптує норми українського законодавства до вимог Європейського Союзу. Він, зокрема, визначає терміни, після закінчення яких буде заборонено виробництво на українських заводах бензинів із високим вмістом сірки — вони вже з початку 2000 років вийшли з обігу у країнах ЄС.