Упродовж нинішньої осені блокування важливих автодоріг державного та місцевого значення на Прикарпатті ледь не набуло епідемічного характеру. Повідомлення з різних куточків області про тривалі вимушені зупинки транспорту, крім карет швидкої допомоги та спецмашин, призначених для гасіння пожеж, уже нагадують повідомлення з районів бойових дій. Обурені катастрофічним станом дорожнього покриття, мешканці Заболотова, Кутів, Галича, Рогатина, Болехова, Пнева, Зеленої та інших населених пунктів області протягом вересня–листопада раз або частіше перекривали дороги на певний час — від години–двох до кількох днів.
Джерела, близькі до місцевого «білого будинку», навіть стверджують, що саме через масові акції протесту на автошляхах нещодавно позбувся посади прикарпатський «губернатор–аксакал» Михайло Вишиванюк, котрий обіцяв спершу до початку цьогорічного липня, а потім до перших заморозків відремонтувати всі дороги в області. Звідки черпав ресурси для безпідставного оптимізму екс–голова облдержадміністрації, тепер неактуально, позаяк його наступник, теж «регіонал», Василь Чуднов днями зізнався, що до зими поліпшити стан доріг не вдасться, бо він «не чарівник і нічого кардинального зробити зараз не може».
Непридатними для їзди прикарпатські дороги, стан яких фахівці визнають чи не найгіршими в Україні, стали не за один рік, хоча якраз минула зима оголила їхню непривабливу сутність. Як повідомила прес–служба ДАІ в Івано–Франківській області, працівники державтоінспекції, обстеживши майже 5 тисяч кілометрів доріг державного і місцевого значення та вулиць населених пунктів, виявили 14 тисяч ям різного розміру й характеру.
До спроб знайти хоч якийсь позитивний вихід з автодорожнього тупика неодноразово вдавалася як виконавча, так представницька влада Івано–Франківщини, проте безрезультатно. Може, має рацію депутат із фракції «Наша Україна» Зіновій Береговський, котрий на сесії облради зауважив: «Минулої каденції ми виділили облавтодору величезні кошти на те, щоб вони придбали техніку. Техніка японська нормальна. Але, напевно, треба було ще японців, щоб вони нам побудували нормальну дорогу».
Що б там як, а наступної весни, коли разом зі снігом «розтане» ще не один десяток додаткових кілометрів асфальтного покриття, прикарпатським автошляхам, мабуть, можна буде присвоювати категорію «танкодромів». За таких умов розквіт «Другої Швейцарії», як люблять образно називати свій край батьки області, доведеться відкладати на невизначений час. Може, на косметичний ремонт тутешніх доріг щось перепаде під президентські вибори–2015, аби хоч трохи підняти на Прикарпатті рейтинг діючого глави держави — найнижчий серед регіонів України. Принаймні призначений для цієї важливої місії новий голова облдержадміністрації таки сподівається в розв’язанні дорожніх проблем «на розуміння та підтримку уряду».