Фермер Микола Сеніченко у селі Зозулинці Козятинського району Вінницької області під час доїння корів вмикає класичну музику — Баха, Моцарта, Бетховена. Каже, що це єдиний секрет, чому отримане молоко завжди вищого ґатунку. Якість кормів, стан здоров’я корів, гігієна та дотримання санітарних умов приміщень, де утримуються тварини, — ці привілеї за рангом дещо нижчі за Моцарта з Бетховеном.
Микола Сеніченко своїм методом ведення господарства «не відкрив Америку». Уже не перший рік на багатьох фермах від Англії до Ізраїлю дають слухати коровам класичну музику.
Про такий винахід науковців дізналися музиканти філармонії у місті Дортмунд, що на заході Німеччини в Рурській області. Дортмунд — місто вугільних шахт, покинута промзона, щось на зразок Єнакієвого. Зрозуміло, що шахтарі мають тисячу важливіших справ, аніж ходити у філармонію. І яким би перфектним не був концерт — все одно у залі десятки рядів зяяли пусткою. А для музиканта бенкет байдужості серед глядачів гірше смерті. Менеджери філармонії вирішили рятувати ситуацію і придумали геніальне рішення, аналогу якому у світі ще не було. До відкриття сезону музиканти підготували прем’єру концерту, на якій мали грати Гайдна Сонату мі–бемоль мажор. У класичному одязі, з інструментами, у перший вечір сезону вони пішли не у філармонію, а на ферму, і зіграли наживо концерт для 180 корів. Тварини мирно жували сіно і навіть оком не моргнули на те, що відбувалося в їхній стайні. Проте музиканти грали настільки старанно, ніби це був останній концерт у їхньому житті. Виступ на фермі записали. Після цього впродовж року тваринам вмикали Гайдна у виконанні філармонічного оркестру. Згодом у всіх магазинах міста з’явилося молоко у скляних пляшках під назвою «Молочний концерт Дортмунд».
На кожній пляшці замість інформації про виробника і склад продукції на етикетці була написана біографія одного з музикантів, який грав для корів. В Дортмунді почався молочний бум. Люди, які досі не купували молока, займали чергу за «Молочним концертом». А ті, що любили молоко та не цікавилося музикою, почали ходити у філармонію. Весь Дортмунд знав поіменно і в обличчя кожного з музикантів філармонії. Весь Дортмунд перейшов на молоко, на певний час майже відмовившись від пива і кока–коли. В результаті виграли і філармонія, і ферма — вони збільшили свій прибуток майже на 100%. Та й люди стали більш здоровими і культурними.
Канадська експерт та дослідниця у сфері культурного менеджменту Лідія Варбанова понад 20 років доводить, що у ХХІ столітті мистецтво неможливе без економіки. Про те, як арт може заробляти гроші і як грамотно вести переговори митцям, для яких у житті є тільки творчість, із бізнесменами, які вірять лише в цифри, Лідія Варбанова написала не одну книгу. На жаль, на сьогодні її праці не перекладені українською. Можливо, тому в наших містах філармонії досі не пішли з концертами на ферму.