Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Iм'я Костянтина-Вадима Ігнатова добре відоме не тільки українським критикам, а й знавцям українського живопису за кордоном. Тому що свободолюбивий, самобутній, а ще — парадоксальний. Тому що персональні виставки були в Москві (1977, 1992), Аахені (1993), Бостоні (1993), Нью-Джерсі (1995), Брюсселі (1995, 1998), Гарварді (2002), Лос-Анджелесі (2002), а деякі твори зберігаються в приватних колекціях Канади, Ізраїлю, Голландії, Німеччини та інших країн світу. Тому що ігнатівський абсурдний світ близький і зрозумілий далеко не кожному, отож критикований. 2004 року авторові — сімдесят. Цьому і присвячена його експозиція в «найважливішому» музеї України, яка відкрилася днями.
Виставка репрезентує живопис художника періоду 1980—2000 років. «Хоча автор і молодий душею, пройшов він важкий життєвий шлях. Ви самі розумієте, що тодішнє мистецтво росло у вакуумі, бракувало свіжого повітря. Попри це Костянтин-Вадим писав завжди те, що хотів. У цьому — свобода його творів», — сказав, відкриваючи виставку, професор Національної академії образотворчого мистецтва та архітектури, мистецтвознавець Анна Заварова. «Якщо неодмінно треба відповісти на питання, про що це мистецтво, скажу: про безсенсовість, невблаганну жорстокість буття. І про його яскраву, святкову, легку красу. Та хіба не про це все мистецтво?». Картин і справді багато — класика: «Натюрморт з лимоном» (2000), «Соняшники» (1995); античні мотиви: «Орфей» (2003), «Сирени» (1992), «Смерть Антеона» (1998); місто: «Русанівка» (1967), «Блакитні двірники» (1991) і чарівна та актуальна «Софія спекотного дня» (1995).
Народився Вадим Миколайович у Харкові, потім вчився в Київській художній школі під керівництвом Л. Григор'євої, В. Денисова, Б. Носова та Київському художньому інституті у К. Заруби. Ось як згадує молодість художника його друг Давид Боровський: «Уявіть: 48-й рік, художня школа, нам — 14-15 років, у класі — 11-12 учнів... Найталановитіший серед них — Ігнатов. Найвільніший серед них — Ігнатов. Він робив те, що хотів і як результат — виставка в Національному музеї».
Костянтин-Вадим довгий час працював з видавництвом «Веселка» і проілюстрував понад 100 книжок, на яких росли покоління. Про це — мистецтвознавець Олег-Сидор Гібелінда: «Краща частина мого дитинства пройшла під гаслом його книжок! Шкода, що галузь книжкової графіки зараз занедбана. Він — митець художніх парадоксів, але говорити про його твори — це висушувати їхню плоть. Треба бачити...» Бажаючі оглянути мають час до 29 серпня.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>