Дорога в Європу

18.10.2013
Дорога в Європу

Бескидський залiзничний тунель допоможуть реконструювати ЄБРР та ЄІБ. (з сайта photos.wikimapia.org.)

Упродовж двох днів у Києві тривав Український форум транспортної інфраструктури, організаторами якого виступили Інститут Адама Сміта (Великобританія) та Міністерство інфраструктури України. Як реалізувати транзитний потенціал України в рамках міжнародної системи транспортних коридорів та яка роль бізнесу в реалізації значних інфраструктурних проектів — ці питання стали ключовими для обговорення учасниками форуму.

 

«Економічні процеси у світі сприяють розвитку України як транзитної держави, — зазначив на відкритті форуму віце–прем’єр–міністр Олександр Вілкул. — Зокрема, це обумовлено стрімким зростанням обсягів товарообігу між країнами Європи й Азії та перевантаженням морських шляхів, формуванням нових транспортних коридорів, у яких Україна була б логічною ланкою — наприклад, Китай—Англія, зростанням рівня контейнеризації вантажоперевезень у світі. Сильною стороною нашої країни також є нижча вартість і менший термін доставки порівняно з конкурентними маршрутами. Враховуючи потенціал України, обсяги інвестування можуть становити кілька мільярдів доларів».

Очікуване підписання Угоди про асоціацію з ЄС відкриває для України у цій сфері нові можливості. Це дасть поштовх до розвитку транспортної галузі, сприятиме більш тісній співпраці з європейськими фінансовими установами, а відтак — притоку інвестицій.

У рамках роботи форуму відбулася презентація ключових проектів розвитку транспортної галузі, реалізація яких або вже розпочалася, або розпочнеться в найближчому майбутньому. Зокрема, це спільні з Європейським банком реконструкції і розвитку та Європейським інвестиційним банком проекти щодо реконструкції та будівництва ключових автошляхів України та проекти спорудження доріг на умовах концесії, реалізацію яких розпочнуть уже наступного року. «Створення транспортних коридорів із доріг першої категорії територією України є одним iз головних пріоритетів уряду. В першу чергу планується розбудова транспортних коридорів, що сполучають країни Європейського Союзу з Росією, Казахстаном та Туреччиною», — зазначив Олександр Вілкул. Зокрема, сьогодні за кошти ЄІБ та ЄБРР ведуть роботи з капітального ремонту ділянок автодоріг М–06 Київ—Чоп та М–07 Київ—Ковель—Ягодин. Також спільно з ЄБРР та ЄІБ розпочинається реалізація проекту реконструкції Бескидського залізничного тунелю у Карпатах (вартість — більше 200 млн. євро), який дозволить ліквідувати найбільш «вузьке» та небезпечне місце на одній з українських ділянок важливого міжнародного транспортного коридору.

Окрім того, ЄБРР бере участь в оновленні рухомого складу залізниць України, який реалізується разом із ЄБРР (загальна вартість проекту — більше 100 млн. євро). У подальшому є наміри залучити кошти ЄІБ та ЄБРР до проекту електрифікації залізничних шляхів на напрямках Волноваха—Камиш—Зоря—Запоріжжя і Долинська—Миколаїв—Колосовка.

Вищезгадані фінансові установи було залучено й до реалізації проекту з модернізації аеронавігаційної системи України. Це дозволило привести безпеку польотів на рівень міжнародних вимог i норм, а відтак — відкрило можливість для переведення України до І категорії у Програмі міжнародного оцінювання безпеки польотів i створення умов для відновлення прямого авіаційного сполучення з США українськими авіаперевізниками.

Наступним кроком у розвитку системи авіаперевезень має стати підписання Україною угоди «Відкрите небо» з ЄС. «Угода про «Відкрите небо» має однозначні плюси: це можливість залучення максимальної кількості авіакомпаній для роботи на ринку як внутрішніх, так і зовнішніх перевезень. Це також має й соціальну складову, — переконаний віце–прем’єр Вілкул. — Адже створення конкуренції між авіакомпаніями, підвищення кількості рейсів забезпечить зниження ціни на квитки. Це вагомий плюс для пасажирів, які користуються послугами авіакомпаній, i для туристів. Адже чим нижчою буде ціна на квитки, тим активніше розвиватиметься сфера авіаперевезень, туризму. Люди зможуть надалi частiше подорожувати частіше».

Українські аеропорти також мають стати зручнішими для пасажирів. У першій половині наступного року буде суттєво покращено інфраструктуру аеропорту «Бориспіль». Розпочинається реалізація проектів реконструкції аеропортів «Одеса», «Дніпропетровськ», «Сімферополь», «Севастополь» i «Луганськ». Збільшить свої можливості й столичний аеропорт «Жуляни».

Угода з ЄС лише прискорить реалізацію намічених планів і задумів, переконані в уряді. «Ми очікуємо активізації роботи над спільними проектами після підписання Угоди про асоціацію з ЄС і створення зони вільної торгівлі. Поглиблення співпраці з фінансовими інститутами Європи — це ще один крок до запровадження європейських норм i стандартів життя в Україні», — наголосив міністр інфраструктури України Володимир Козак.