«Геллап» розкрив таємницю 2015–го

11.10.2013
«Геллап» розкрив таємницю 2015–го

За даними дослідження відомої соціологічної компанії «Геллап», ув’язнена екс–Прем’єр залишається головним опонентом Януковича на президентських виборах. Нинішній голова політради «Батьківщини» Арсеній Яценюк теж може скласти йому гідну конкуренцію. Якщо Тимошенко до виборів не допустять, дві третини її виборців готові підтримати саме Яценюка, і він хай із незначною перевагою над Кличком, теж потрапляє до другого туру. Втім і Кличко має шанси. А в другому турі — кінець Януковичу гарантує будь–хто із зазначеної трійки.

Пролити світло на чи не головну інтригу, яка є в таборі опозиції, може допомогти опитування, яке провели в Україні представники міжнародної соціологічної служби «Геллап». Відповідь на питання — хто саме може вийти у другий тур президентських виборів, щоб змагатися з Януковичем, є відкритим. Але від цього залежить вся стратегія президентської кампанії. Найбільші шанси, згідно з більшістю вітчизняних опитувань, нібито мають Кличко чи Яценюк. Але «Геллап» «зганьбив» вітчизняних фахівців, довівши, що скидати з рахунків Юлію Тимошенко зарано.

Виходячи з того, що Юля та Арсен належать до однієї політичної сили, «Батьківщини», американські соціологи «розвели» Яценюка і Тимошенко по окремих рейтингах, а не ліпили їх докупи, як наші. Отож, якби вибори проходили сьогодні, Янукович у першому турі набрав би 24% від тих, хто йде голосувати. Що пояснюється просто: Президент за час своєї каденції не дав вирости будь–якому конкуренту на своєму політичному полі. Якщо у ви­борах візьме участь Тимошенко, то вона набирає 20% голосів. І, за даними «Геллапа», поступаючись Януковичу в першому турі, перемагає його в другому. У Віталія Кличка в першому турі 17%. Він — третій у загальному заліку. По 5% мають Олег Тягнибок та Петро Симоненко — сама доля урівняла шанси ідеологічних антиподів.

В інше опитування замість Тимошенко включили Яценюка — другу особу в партії після Юлі, найближчого її соратника. За такого розкладу Янукович теж набирає свої 24%. Яценюк виходить на друге місце з 18% і хай і символічно, на один відсоток випереджає Віталія, який і тут опинився третім із 17%. В другому турі що Віталій, що Арсеній, що Юля виграють у Віктора.

За даними дослідження, 70% прихильників Юлії Тимошенко вже сьогодні готові проголосувати за Яценюка. Очевидно, далися взнаки слова Тимошенко про Арсенія, яка визнала його бійцем та людиною, що вміє тримати удар. Президент аналітичного центру «Відкрита політика» Ігор Жданов прогнозує, що під час президентської кампанії перетікання між виборцями Тимошенко і Яценюка зросте ще більше: «Тоді вже точно буде відомо, хто з них кандидуватиме на виборах, а другий обов’язково звернеться із закликом до громадян підтримати колегу».

На думку політичного експерта Павла Булгака, соціологічне дослідження компанії «Геллап» об’єктивніше за вітчизняні: «Воно розставляє всі крапки над «і», тому що окремо замірює симпатії виборців на випадок участі у виборах від «Батьківщини» Юлії Тимошенко, Арсенія Яценюка. Адже зрозуміло, що від цієї партії буде лише один кандидат».

За словами експерта, Юлія Тимошенко має більші шанси вийти до другого туру, ніж Віталій Кличко, і це є підтвер­дженням того, що вона — реальний лідер опозиції та головний конкурент Януковича. Та й Арсеній Яценюк також ні в чому не поступається як суперник Януковича в першому турі Віталію Кличку.

«При цьому будь–який представник «Батьківщини» в другому турі переконливо перемагає Януковича. Таким чином концепція участі у виборах одразу трьох кандидатів від опозиції, яку озвучила Юлія Тимошенко, має сенс та цілковите право на існування. Адже явної електоральної переваги немає ні в кого, як би не намагався позиціонувати себе сьогодні Віталій Кличко як нібито найбільш популярного опозиційного кандидата. За таких обставин люди самі оберуть більш достойного супротивника Януковича для участі в другому турі», — підкреслив експерт.

Компанію «Геллап» засновано ще 1935–го року. На сьогодні вона має офіси у 20–ти країнах та працює по всьому світу. З нею співпрацюють уряди, міжнародні організації та великі світові бренди. Це безперечний глобальний №1 на ринку соціологічних досліджень.