Музична вершина

11.10.2013
Музична вершина

Центром фестивалю Верді стане Київська Опера.

Здається, у світі немає жодного театру, де б не звучала музика генія Джузеппе Верді. Нинішній рік — 200–річчя з дня його народження. Почесті великому композиторові влаштувала не лише батьківщина Верді — Італія, а й Україна, де його опери не перший рік виховують витонченого слухача. Заручившись підтримкою посольства Італії та Італійського інституту культури, Київська опера ініціювала міжнародний фестиваль Ave Verdi.

Генеральний директор Національної опери України Петро Чуприна запевняє, що формат цьогорічного фестивалю значно перевищує усі попередні театральні акції країни, а посол Італії в Україні Фабріціо Романо додає: «Завдяки цьо­му масштабному проекту, в якому фактично задіяні усі оперні театри України, ваша країна стає одним з епіцентрів світових святкувань ювілею Верді». Амбасадор не дарма відзначив саме Україну, адже вважає українських солістів чи не найсильнішими на оперній сцені: «Фактично це є кульмінацією Вердівського року, який в Україні розпочався майже водночас з Італією — у лютому. А ваш «Реквієм», що прозвучав у травні в Національній опері, взагалі є найкращою версією цього твору з тих, що я чув!».

Старт фестивалю дали вчора, 10 жовтня. У Київській опері відбувся урочистий гала–концерт. Водночас у Дніпропетровську з успіхом показали «Ріголетто», в Одесі — «Аїду», а в Харкові — «Травіату». В цілому ж у рамках двотижневого фестивалю заплановано 20 вистав за участі не лише провідних українських солістів, а й оперних зірок світової сцени, італійських митців — тенора Франческо Аніле, баритона Доменіко Бальцані, мецо–сопрано Крістіни Меліс, сопрано Росселли Рагатцу та Гледіс Россі, диригента Даніеле Аджімана та інших.

Домініко Бальцані розповів, що порозумітися з українськими колегами вдалося з першої ж зустрічі: «Під час першої репетиції я співав у дуеті з українською солісткою, сопрано, і спіймав себе на думці, що почуваюся так, наче співаю у парі з нею давно. Вкотре переконався у тому, що музика зближає народи». Головний диригент фестивалю, народний артист України Микола Дядюра продовжує думку італійця: «Хотілося б уникати цих слів, пов’язаних iз якимось змаганням серед артистів. Ми відчуваємо своєрідну творчу єдність, оскільки у постановцi співають як італійські, так і українські виконавці, які єднаються в ансамбль замість того, щоб диференціювати кожен свою партію і роль».

Італійський тенор Фран­ческо Аніле вважає такий фестиваль найкращим способом підняти популярність опери у теперішні дні: «До прикладу, у нашій країні, навіть попри кризу, за останній рік відвідуваність опери, судячи з продажу квитків, зросла на 5%. Подібні фестивалі неабияк сприяють цьому».

Програма фестивалю представить безцінну спадщину композитора такими операми як «Набукко», «Макбет», Ріголетто», «Трубадур», «Травіата», «Бал–маскарад», «Дон Карлос», «Аїда», «Отелло» та «Реквієм». Вистави відбудуться в період iз 10 по 26 жовтня.

Окрім безсмертних творів, у рамках музичного свята буде презентовано безсмертні костюми, а саме — ескізи та костюми з Римського оперного театру. Ця унікальна виставка сценічного вбрання з присвятою 18 творам Верді в Україну завітала лише малою своєю часткою, адже загалом у стінах Римської опери зберігається понад 80 тисяч експонтів. «Найдавніший костюм нашої колекції датується 1916 роком, тобто майже столітня сукня, — розповідає директор історичного архіву Римського оперного театру Франческо Реджані, що особисто завітав у Київ задля відкриття виставки у холі Національної опери. — Ми хотіли, аби цю унікальну колекцію побачив світ. Після України вона вирушить у Нью–Йорк». Побачити сценічне вбрання світових оперних солістів можна з 10 по 30 жовтня.