Вагомий чинник — поведінка пацієнта

06.08.2013

Лише 8% жителів України регулярно відвідують лікарів, 41% — звертаються в разі проблем зі здоров’ям, у крайньому випадку в поліклініку йдуть 37%. Такими є дані дослідження оцінки здоров’я українців, ініційованого компанією Philips в Україні спільно з Фондом Ахметова.

  «Особливо занепокоїв той факт, що більше третини українців дуже рідко або взагалі ніколи не проходять профілактичні огляди. Тоді як тільки рання діагностика при онкології і вчасне звертання до лікаря при перших симптомах туберкульозу (кашель, що триває більше 2–3 тижнів; рясне потовиділення вночі; слабкість; підвищення температури тіла до 37 градусів) дають можливість вчасно почати і успішно пройти лікування», — наголосив директор Благодійного фонду Ріната Ахметова «Розвиток України» Анатолій Заболотний.

Як показало дослідження, лише 3% населення вважає туберкульоз реальною загрозою здоров’ю, тоді як епідемія недуги триває в Україні з 1995 року, а саме захворювання передається повітряно–крапельним шляхом. На жаль, в Україні відсутня культура регулярних профілактичних візитів до лікарів. «По роботі в програмі «Зупинимо туберкульоз» ми бачимо, що проблема пізнього звернення до фахівців, відсутність належної турботи про своє здоров’я серйозно заважає подоланню епідемії в країні, — зазначив пан Заболотний. — Ми усвідомлюємо, що сьогодні недостатньо тільки купити для лікарень обладнання. Потрібно розуміти, як на проблему впливають інші важливі чинники — підготовка лікарів і поведінка пацієнтів».