Вісім Шевченків — за півроку
Щодня, окрім неділі та свят, він зранку до обіду зачиняється у майстерні й малює, аби не втрачати форму, тобто твердість руки, яка тримає пензля. Зовні — худорлявою фігурою, притишеним голосом і гнучкою манерою розмови — власник майстерні справляє враження людини флегматичної, котра, зважаючи на літа, старається жити без різких рухів — подалі від інфаркту. Однак перше враження оманливе. Іван Лобода може «вибухнути», принаймні у двох випадках: коли набирається критична маса творчої енергії — тоді працює біля станка з майже демонічним завзяттям — та коли розмова торкається післявоєнного періоду, пов'язаного зі збройною національно-визвольною боротьбою в Західній Україні. Слова «націоналіст», «ОУН-УПА» для нього — як уприскування адреналіну.