Смерть на рейках

24.07.2004
Смерть на рейках

Рештки швидкiсного потяга «Стамбул — Анкара» поблизу мiста Памукова. (Фото РЕЙТЕР.)

      Позавчора ввечері у Туреччині сталася велика та трагічна за наслідками залізнична катастрофа. Швидкісний потяг, який курсує на трасі Стамбул—Анкара, зійшов із рейок поблизу місцевості Памукова у провінції Сакар'я на північному заході країни, і п'ять його вагонів перевернулися. У потягу перебували 234 пасажири та 12 осіб екіпажу. В перших повідомленнях турецьких ЗМІ про цю катастрофу говорилося про 139 смертельних жертв та 57 поранених, але прем'єр-міністр Туреччини Реджеп Таїп Ердоган у ніч із четверга на п'ятницю спростував ці дані й назвав інші цифри: 36 загиблих і 68 поранених. Щоправда, агенція «Рейтер» учора вранці повідомила з посиланням на інформацію турецьких медиків про приблизно 40 загиблих. За попередніми даними, всі загиблі та поранені є громадянами Туреччини.

      Директор турецької державної залізниці Сулейман Караман вчора в інтерв'ю державній турецькій інформагенції «Анатолія» відкинув припущення, що причиною катастрофи був саботаж, але при цьому додав, що «розглядаються всі можливі причини» випадку. Попередньо голова кризового центру провінції Сакар'я Муаммер Туркер заявив, що влада не виключає можливості саботажу. Та представники залізниці віддають перевагу версії про механічну аварію у результаті несправності або одного з вагонів, який зійшов із рейок першим і потягнув за собою інші, або самих рейок, які на цій ділянці не замінювалися багато років. Саме з огляду на поганий стан колії потяги сповільнювали тут швидкість руху до 70—80 кілометрів на годину, а потяг, що зазнав аварії, рухався зі швидкістю приблизно 140 кілометрів на годину. Швидкісний потяг «Анкара—Стамбул» почав курсувати лише минулого місяця. Він рухається зі швидкістю до 150 кілометрів на годину і долає відстань у 567 кілометрів між Анкарою та Стамбулом за п'ять годин. Фахівці ще до першого його рейсу критикували цей проект, оскільки застаріла мережа залізничних колій Туреччини не надається для потягів такого типу.

***

      Також позавчора о 14.45 за місцевим часом у Чехії відбулося лобове зіткнення двох потягів-дизелів, які здійснюють місцеві перевезення пасажирів. Одна особа загинула та 30 отримали поранення, з них 11 — тяжкі. Прес-секретар компанії «Чеські залізниці» Петр Штяглавський повідомив, що катастрофа сталася в місцевості Бланіце в південно-західній Чехії. Залізнична інспекція з'ясовує причини цього випадку. Вчора було усунуто наслідки аварії та відновлено залізничний рух.

  • Мор людей

    На позавчорашній прес–конференції, як «УМ» вже повідомляла, начальник обласного управління охорони здоров’я Богдан Ониськів зазначив, що від наразі незрозумілої недуги померли семеро людей. Однак уже наступного дня, за неофіційною інформацією з компетентних джерел, стало відомо, що в області сталося щонайменше десять летальних випадків. Серед осіб, які померли, — і дві студентки одного з тернопільських вузів. А ще — не менше десятка людей перебувають у лікарнях у важкому стані. >>

  • Штани з протертими колінцями

    «У «темниках» було вказано: обов'язково акцентувати на тому, що Янукович сидів поруч iз Путіним, — розповіла мені приятелька з ТБ. — Він що, тримав Путіна за ....., що на цьому так важливо наголошувати?!». Переглянувши російську пресу, стає зрозумілим, що не Янукович Пітуна, а Путін Януковича, а на додачу ще й Кучму тримав. Російський президент, запрошуючи високих київських гостей у підмосковну резиденцію Ново-Огарьово буцімто на святкування дня народження (келейне святкування і запізніле: день народження минув 7 жовтня, а випити на своє 52-річчя Володимир Володимирович більше нікого з високих гостей не запрошував), уже знав: він заявить про підтримку Москвою спадкоємності влади в Україні. Він не вельми симпатизує Януковичу, але за «підписки» Леоніда Даниловича той став єдиною наразі силою в Україні, яка робить Путіну те, що жінки роблять чоловікам, і задоволений Путін, за відсутності альтернативи і наполегливості люблячих киян, згодився. Ось як описує «новоогарьовський процес» російська газета «Коммерсантъ», якій не пощастило отримати «темника» з київської вулиці Банкової: «Спершу з машини вийшов Кучма. Він вийшов і поцілував Путіна кудись у шию. За ним до російського президента підійшов Віктор Янукович... і старанно зробив те ж саме, силкуючись скопіювати всі рухи душі старшого товариша. Це було непросто, позаяк Янукович значно вищий за Кучму. Але йому вдалося». >>

  • Науково необгрунтоване хуліганство

    Учений зі світовим ім'ям, засновник і президент Міжрегіональної Академії управління персоналом, голова правління Всеукраїнського благодійного фонду «Милосердя» 50-річний Георгій Щокін потрапив до лікарні внаслідок побиття. Як повідомив «УМ» керівник центру громадських зв'язків столичної міліції Дмитро Андрєєв, напад вчинили четверо невідомих, озброєних дерев'яними палицями-кийками. Сталося це позавчора на початку 12-ї години дня. Від нападу пана Щокіна не змогли захистити навіть двоє охоронців, які разом з президентом МАУП потрапили до лікарні. >>

  • От собака!

    Маршрутні таксі стають дедалі небезпечнішим видом транспорту, адже рідко який тиждень нині вони не фігурують у зведеннях Державтоінспекції. Минулий тиждень не став винятком, відзначившись аж двома ДТП за участю маршруток — на Рівненщині та в Криму. >>

  • Економічний Нобель знайшов своїх героїв

    Банк Швеції вчора оголосив прізвища лауреатів Премії з економічних наук ім. Альфреда Нобеля за цей рік. Вона заснована вже після смерті Нобеля, але за своєю значимістю прирівнюється до Нобелівської премії. >>

  • Вранці — вибори, через місяць — результати

    У суботу в Афганістані відбулися перші демократичні президентські вибори. Інтерес до них був надзвичайний. З 10,5 мільйона мешканців країни з правом голосу до виборчих дільниць з'явилися більше 10 мільйонів. І не побоялися при цьому погроз талібів влаштувати терористичні замахи, не побоялися вистоювання у довжелезних чергах, в яких вони гаяли час, вигукуючи: «Демокрасі, демокрасі!». >>