«Індустріальний союз Донбасу», підписуючи кілька років тому спонсорський контракт із професійною велосипедною командою «Лямпре», вочевидь мав підстави розраховувати на українські квоти в цій «стайні». Однак на представницьких гонках еліт–класу, як–то «Джиро Д’Італія» й «Тур де Франс», кольори «Лямпре–ІСД» зазвичай захищав один український гонщик, котрий представляв велоклуб «ІСД». Денис Костюк у цьому сезоні вже не штовхається ліктями із «протурівськими» велопрофі, оскільки «Лямпре» та «ІСД» припинили взаємодію. «Україна молода» розпитала у 31–річного гонщика про причини припинення україно–італійської співпраці та його особисте майбутнє у велоспорті.
— Денисе, починаючи з цього року, в гонках серії «ПроТур» більше не змагається команда «Лямпре–ІСД». Чому?
— Проект «Лямпре–ІСД» розпався, оскільки українська сторона побачила, що він не рентабельний для нашого велоспорту й жодним чином не сприяє розвитку вітчизняних гонщиків. По суті, італійці дбали лише тільки про себе.
— Що посприяло вашому переходу з «ІСД» до команди «KOLSS», яка змагається в третьому за силою континентальному велодивізіоні?
— На початку зими морально я був практично готовий до завершення спортивної кар’єри. Але після довгих роздумів переглянув свої погляди й вирішив, що з мого боку було б неправильно так рано «зав’язувати» з велогонками. Співпрацю з «ІСД» продовжити не вдалося, але було відчуття, що я маю сили й бажання передати свій досвід та знання юним гонщикам, допомогти їм реалізувати свій потенціал. Власне, тому я й перейшов до команди «KOLSS», що була зацікавлена в моїх послугах. Тут багато молоді, і в цьому колективі я маю можливість подивитися на себе зовсім з іншого боку.
— Як кажуть в ігрових видах спорту, тепер ви стали «граючим тренером»?
— Думаю, так. У будь–якому разі, атмосфера в колективі хороша, продуктивна.
— Після того як припинилася співпраця «Лямпре» та «ІСД», у «протурівській» серії залишилося тільки двоє українців…
— Так, справді. Андрій Гривко, який виступає за «Астану», цілеспрямовано готується до «Тур де Франс», де, напевно, спробує виграти якийсь етап. Заради цього він, здається, готовий пропустити чемпіонат України. А Ярослав Попович наразі їде гонку «Джиро Д’Італія», і, з огляду на його коментарі, доводиться йому там несолодко. Після того як він упав на першому етапі, для нього гонка перетворилася на страждання, але, на відміну від інших гонщиків, які припинили перегони, Ярослав терпить і рухається до фінішу.
Зрештою, хай від України у «ПроТурі» зараз змагаються лише двоє гонщиків, ми — ветерани вітчизняного велоспорту — робитимемо все, щоб у майбутньому українське представництво зросло принаймні до десяти осіб.