Тішитися життям автомобілістів заважають не лише високі ціни на пальне, а й велика кількість інших засобів для пересування, що прагнуть проїхати тим самим маршрутом. Скільки часу, нервів і грошей за даремно спалений бензин ми залишаємо посеред вулиць, сказати наразі важко. Але фахівці намагаються відповісти на не менш цікаве запитання — а що необхідно робити, аби уникнути цих проблем?
Працівники сервісу «Яндекс. Пробки», які відстежують стан руху на вітчизняних автошляхах, проаналізували свою статистику і дійшли цікавих висновків. Скажімо, що найвищий бал завантаженості доріг за 10–бальною шкалою у Києві фіксують приблизно один раз у чотири місяці. 9 балів буває щомісяця, 8 балів — у середньому кожні десять днів, а 7 — приблизно раз на п’ять днів.
Вгадати, на який саме день припаде дорожній пік, — в принципі, також можливо. Скажімо, понеділок, всупереч поширеній думці, вважається не надто завантаженим днем. На відміну від вівторка. Скажімо, у столиці проїхати навіть центральними вулицями у перший день тижня можна переважно без проблем. Натомість п’ятниця, яку жартівники називають «Днем визволення Києва», — це справжнє пекло для людини за кермом. А вже наступний день — субота — дарує свято практично безперешкодного пересування вулицями. На відміну від неділі.
Впливають на вуличний рух і пори року. Найвільніший місяць — це червень, найзавантаженіший — грудень. Восени дорожня ситуація завжди виглядає складнішою, ніж взимку. Найцікавіше, що зниження температури за вікном до мінус 20 градусів за Цельсієм дарує радість практично безперешкодного пересування. Якщо, звичайно, ви зуміли завести у таку погоду свого чотириколісного друга. Якщо ж надворі, навпаки, справжнє пекло і плавиться асфальт, то можете... також сміливо виїжджати: будете на трасі без колег! Адже період відпусток суттєво зменшує кількість транспорту на наших вулицях.
Дорожна статистика визначає навіть цілком конкретні дати: як сприятливі для водіїв, так і числа, які нагадують фільми жахів. Скажімо, вже багато років найважча ситуація на дорогах була зафіксована 24 грудня. Натомість, 31 грудня, знову ж таки всупереч загальним побоюванням, дороги практично вільні. Але справжній День автомобіліста — це 1 і 2 січня кожного року: машин на дорогах практично немає!
Цю струнку статистику, втім, часто порушують опади. Найбільшою перепоною для водія є сніг. Якщо, прокинувшись зранку, ви бачите за вікном багато білих мух, то можете одразу забути про всю попередню статистику — ймовірність провести зайвих кілька годин на дорозі зросла у кілька разів. Всі, хто пам’ятає жах 22–23 березня нинішнього року, мабуть, погодяться. Якщо винести за дужки останній природний катаклізм, то найбільший затор у Києві, який зафіксувала пошукова система, простягнувся на 21 кілометр. Трапилося це...24 грудня минулого року. На другому і третьому місці — черги машин завдовжки 13,1 і 12,4 кілометра.
За дужки експерти також виносять поганий стан доріг, який буквально паралізував Київ нинішньої весни. А також перманентний ремонт проїжджих частин та будівництво нових розв’язок, що змушують водія енергійно тиснути на гальма. З останніх тенденцій київських водіїв — суттєве зменшення навантаження моста Патона та проспекту Бажана. Натомість краще забути про район Поштової площі. Ну і традиційно без поступу на шляху до масиву Троєщина, на Кільцевій дорозі й на проспекті Перемоги. Три найбільші київські «тупики» характерні ще й тим, що, на відміну від інших маршрутів, об’їхати їх практично неможливо.