Дир–дир, аби не «Джон Дір»

11.04.2013
Дир–дир, аби не «Джон Дір»

Перший віце–прем’єр Сергій Арбузов — Миколі Азарову: «Якщо цих селян добре притиснути, вони й 90 млн. тонн дадуть». Фото Юрія САПОЖНІКОВА.

Ставлення Прем’єр–міністра Миколи Азарова до дорожніх ям змінюється із шаленою швидкістю. Якщо попервах він категорично відмовлявся латати вибоїни, стверджуючи, що для такої титанічної праці не вистачить жодних грошей, то потім погодився ремонтувати дорожнє полотно взамін на збільшене фінансування. Вчора ж Микола Янович зажадав ідеально рівного полотна і заявив, що за ями на шляхах він каратиме своїх підлеглих!

 

Краще хай добровільно прибирають!

«Жодних відмовок та посилань на об’єктивні труднощі бути не може!» — очільник уряду практично наступив на горло власній пісні. Яка прозвучала у його виконанні кілька тижнів тому. Відповідальним за титанічну і невдячну працю — лагодити місцеві дороги — призначено віце–прем’єра Олександра Вілкула.

Паралельно із щорічним безглуздим заняттям — закопувати гроші у дірки на поганих дорогах — Микола Азаров запропонував громадським активістам прибрати країну. «Доручаю найближчим часом провести дні довкілля і попрацювати до повного наведення чистоти і порядку», — сказав він, пояснюючи: наближається День Перемоги, і в цей день має бути чисто!

«У громадських активістів достатньо енергії, щоб серйозно включитися у такі проекти, як сезонне наведення порядку, а потім його підтримання. Їх лише потрібно зорганізувати і, так би мовити, технічно озброїти», — цим геніальним пострілом Прем’єр очікував убити одразу двох зайців: заощадити кошти комунальників, які виділяють із бюджету. Та, що не менш важливо, зайняти надміру активних діячів чимось цікавішим і кориснішим, ніж організовуватися в акції на підтримку опозиції. А не захочуть — то прибиратимуть усе одно, але вже у супроводі ввічливої озброєної охорони. Різниця, в принципі, невелика, а головне — до 9 травня встигнути!

Нова історія тракторів по–українськи

Але головним ньюсом учорашньої наради міністрів стали кроки у «впорядкуванні» ринку аграрної техніки. Повідомивши, що через негоду в двадцятих числа минулого місяця Україна втратить 10–15% врожаю, Прем’єр оприлюднив сенсаційну цифру — 80 млн. тонн! Це валовий збір зерна, якого Україна має досягти (!!!) через щонайбільше п’ять наступних років. Нині, нагадаємо, ми збираємо близько 50 млн. тонн.

Цифру «шаленого стрибка» Азаров, щоправда, взяв не зі стелі. Її торік — як суто наукову гіпотезу — оприлюднив аграрний академік Микола Безуглий. Команда Прем’єра ж вирішила — не вдаючись у наукові деталі — просто «поюзати» яскравий результат. «Для виконання цього завдання агрокомплексу України щороку потрібно системне оновлення майже 7,5 тисячі зернозбиральних комбайнів, 35 тисяч тракторів різних типів, понад 2,5 тисячі посівних комплексів», — пояснив Микола Янович, для чого він своїми словами так бентежить аграрних експертів. Адже техніку, яка потрібна для швидкого виходу на стахановські рубежі, він планує виробляти в Україні.

Що, великою мірою, є цілком правильним. Якби не один нюанс — вітчизняне аграрне машинобудування перебуває у такому стані, що його продукцію серйозні виробники намагаються не помічати. Звичайно, якби уряд своїми вмілими діями сприяв ренесансу у цій сфері, всі тільки виграли б. Але шляхи досягнення мети нинішнього уряду не вирізняються елегантністю — і замість реальних кроків на поліпшення інвестиційного та підприємницького клімату у державі Янович вирішив діяти більше по–донецьки. Тобто планує заборонити ввезення «Джон Дірів» та інших продуктивних агрегатів. «Це треба припинити. Зробити ви­бір на користь вітчизняної, але якісної, сучасної техніки», — пояснив Прем’єр. Тобто, йти лобістським шляхом, який нині може вбити вітчизняний авторинок.

Управлінський метод сокири містить ще й ознаки непоганого «дерибану». Так, уряд передбачив під цю так звану програму держгарантії на суму 1,5 мільярда гривень в 2013 році і 3,5 мільярда гривень — у 2014 році. Які за наших умов можуть ефективно розійтися по кишенях. А країна залишиться без комбайнів, грошей — лише з мрією про рекордний урожай.

 

НЕ ДУРМАН!

Й голова боліти перестане...

Учора Кабмін вніс зміни до переліку наркотичних та психотропних засобів. Відтак, з їх переліку вилучено фенетиламіни. Тож реалізація лікарських препаратів, які містять ці компоненти і нині вважаються особливо небезпечними, буде спрощена. Заборона фенетиламінів, утім, діяла не довго, і її скасування практично є поверненням до статусу–кво. Учасники ринку до новації ставляться переважно позитивно: фенетиламіни входять до понад тисячі найменувань лікарських засобів — спазмолітиків, протидіабетичних тощо. А запроваджена свого часу заборона серйозно вдарила по хворих, які страждають на мігрені — ліки із фенетиламінами вважають одними з найефективніших.

 

РОЗБІР ПОЛЬОТУ

Фатальна помилка плюс грубі порушення

Державна комісія завершила розгляд обставин трагедії, що трапилася у «нещасливий» день 13 лютого в Донецькому аеропорту. Тоді, нагадаємо, літак Ан–24 компанії «Південні авіалінії» з 52 пасажирами на борту, виконучи чартерний рейс з Одеси, не зміг сісти на летовищі свого призначення. Як наслідок, 5 осіб — уболівальників, які прагнули потрапити на матч «Шахтаря» з німецькою «Борусією» — загинули. Ще 19 осіб серйозно постраждали.

Причиною катастрофи названо помилку пілота. Натомість питань до донецьких диспетчерів у членів комісії не виникло. Як і до метеорологів, які, за словами чиновника, дали точний прогноз погоди. «Аварія трапилася через втрату швидкості літаком під час заходу на посадку — внаслідок помилки непідготовленого та не допущеного до польоту за цих метеоумов екіпажу», — сказав Олександр Вілкул, поклавши всю вину на авіакомпанію. Мовляв, у членів екіпажу, який виконував рейс, була велика перерва в льотній практиці, що не дозволяло їм виконувати політ самостійно, без інструкторського супроводження. Керівництво авіакомпанії не проконтролювало готовність екіпажу до польоту, а льотне завдання складено формально.

«Командир повітряного судна ухвалив рішення: виконувати політ без інструкторів, та, узявши на себе відповідальність за безпечне виконання польоту, переоцінив свої можливості і довів ситуацію до катастрофічної», — резюмував Вілкул. Грубим порушенням, яке виявила комісія, стали 9 незареєстрованих пасажирів на борту. Раніше, нагадаємо, компанія рішуче спростовувала підозри, що вони перевозили «зайців». Відтак, «Південні авіалінії» наразі позбавили права літати.

Сім’ї загиблих пасажирів отримали по 100 тис. грн. компенсації від держави, постраждалим пообіцяли по 25 тисяч — коли необхідну суму виділить Одеська облрада. Авіакомпанія вже виплатила сім’ям загиблих по 100 тисяч та по 15 тис. гривень — постраждалим в інциденті. Додатково по 20 тис. гривень родинам загиблих заплатить страхова компанія.