Команді наперекір

26.03.2013
Команді наперекір

Марк Уеббер (у центрі) демонструє приз за друге місце, хоча повинен був стати переможцем. Фото Рейтер.

Гонка на малайському автодромі Сепанг, який вважається чи не найбільш вимогливим до гуми, знову могла стати тріумфом «Лотуса». Принаймні як і на Гран–прі Австралії, боліди цієї «стайні» відзначалися дбайливим ставленням до своїх шин. Проте, зробивши знову на один піт–стоп менше за головних опонентів, переможцеві минулого етапу Кімі Райкконену не вдалося повторити мельбурнський успіх. Піднятися вище сьомого місця у підсумковому протоколі фіну завадив штраф у вигляді трьох позицій на стартовій решітці (десяте місце), який він отримав за те, що під час кваліфікації заблокував Ніко Росберга. Натомість «поул» удруге в сезоні виграв Себастьян Феттель. Він же першим побачив і картатий прапор на фініші.

Як з’ясувалося згодом, німецький гонщик здобув перемогу, порушивши правила «чесної гри». Триразовий чемпіон світу під завісу гонки проігнорував вказівку керівника команди «Ред булл» Крістіана Хорнера про перехід на економію пального та гуми, відтак зміг обігнати свого напарника по команді Марка Уеббера. А якраз австралієць був лідером перегонів.

«Після заключного піт–стопу від команди надійшло розпорядження переходити в економний режим і просто доїхати до фінішу. Я її виконав, натомість Феттель, якому надійшло аналогічне повідомлення, кинувся на випередження», — обурювався згодом Уеббер. У підсумку, він фінішував другим. А Феттель визнав свою чи то помилку, чи то невихованість: «Так, я проігнорував вказівку команди й пішов на обгін. Звісно, що Марк засмучений, утім я хочу попросити в нього вибачення».

Ситуація з питанням «економії» виникла й у «Мерседесі», чиї пілоти — Льюїс Хемілтон та Ніко Росберг — боролися за третє місце. У команді Роса Брауна гощики виявилися слухняними, хоча Ніко довго вмовляв шефа дозволити йому обігнати Льюїса. «Він же набагато повільніший, дозвольте обгін», — кричав в ефірі командного радіо Росберг. Проте Браун був непохитний: «Відповідь негативна, переходь в економний режим».

До речі, під час першого піт–стопу Хемілтон за старою пам’яттю заїхав до боксів своєї попередньої команди — «Макларена», яка на старті нинішнього сезону демонструє препогані результати.

Не вельми щастить і «Феррарі». Так, у Малайзії головний опонент Феттеля в боротьбі за чемпіонство упродовж двох минулих сезонів — Фернандо Алонсо — вже в другому повороті «поцілувався» з болідом Себа, зламав переднє антикрило і, відмовившись від його швидкої заміни, згодом назовсім вилетів із траси.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів у класі «Формула–1». 2–й етап. Гран–прі Малайзії. Сепанг (310,408 км; 56 кіл). Залікова десятка: 1. Феттель — 1:38.56,681. 2. Уеббер (обидва — «Ред булл») — відставання 4,298 сек. 3. Хемілтон («Мерседес») — +12,181. 4. Росберг («Мерседес») — +12,640. 5. Масса («Феррарі») — +25,648. 6. Грожан («Лотус») — +35,564. 7. Райкконен («Лотус») — +48,479. 8. Хюлькенберг («Заубер») — +53,044. 9. Перес («Макларен») — +1.12,357. 10. Вернь («Торо россо») — +1.27,124.

Загальний залік пілотів: Феттель — 40, Райкконен — 31, Уеббер — 26, Хемілтон — 25, Масса — 22, Алонсо («Феррарі») — 18, Росберг — 12, Грожан — 9, Сутіл («Форс Індія») — 6, Хюлькенберг («Заубер»), Ді Реста («Форс Індія») — 4, Перес, Баттон (обидва — «Макларен») — 2, Вернь («Торо россо») — 1.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 66, «Лотус», «Феррарі» — 40, «Мерседес» — 37, «Форс Індія» — 10, «Заубер», «Макларен» — 4, «Торо россо» — 1, «Уїльямс», «Катерхем», «Марусся» — 0.