Кіото, наступна — Святошин

21.03.2013

Днями працівники розквартированого в Кременчуці Крюківського вагонобудівного заводу одержали від столичних метрополітенівців перші п’ять вагонів, які належить модернізувати за кошти, що надходять в Україну як «зелені» інвестиції у рамках Кіотського протоколу. Загалом у такий спосіб кременчужани оновлять 95 вагонів київської підземки. «Бігатимуть» вони на Святошинсько–Броварській лінії, де, за оцінками фахівців, морально і фізично застарілими є 90 відсотків рухомого складу. Наголосимо: то буде не косметичний і навіть не капітальний ремонт, а саме докорінна модернізація «хатинок на колесах» із встановленням найсучасніших вузлів і систем.

Ідеться насамперед про асинхронний тяговий привід змінного струму та візки з пневмопідвішуванням і дисковими гальмами. Таке «начиння» не лише підвищує комфорт і безпеку руху, а й дозволяє суттєво зменшити викиди шкідливого для людини вуглекислого газу, заощадити електроенергію за рахунок її 35—40–відсоткового повернення у мережу, фактично на два десятиліття подовжити термін експлуатації вагонів. Для непосвячених нагадаємо, що, згідно з підписаною в японському місті Кіото міжнародною угодою, держави можуть продавати одна одній частину своїх квот на викиди парникових газів, чим і скористалась Україна у відносинах із Країною Вранішнього Сонця.

Однак японці не були б японцями, якби не подбали при цьому і про свої інтереси. Тож і тягові приводи, і гальмівні системи для модернізації «підземних» вагонів у Кременчук постачатимуть відомі японські фірми. Їхні представники, за інформацією прес–служби ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», уже побували у наддніпрянському місті, щоб відлагодити механізм партнерства, взяли участь у спільних технічних нарадах. І залишилися задоволеними кваліфікацією та новаторським підходом до справи персоналу кременчуцького підприємства, що започаткувало галузь українського метровагонобудування.

Тут створено сiм моделей вагонів метро і дев’ять моделей візків для них. Зрештою, та ж київська підземка зараз успішно експлуатує 6 кременчуцьких вагонів. До речі, з’ясувалося, що українські стандарти та вимоги до рівня їх безпеки жорсткіші за японські, однак іноземні специ одразу погодилися «грати» за нашими правилами. Перший модернізований вагон планують випробувати у жовтні ц. р., далі зі столичного метрополітену їх направлятимуть на оновлення у Кременчук по п’ять одиниць щомісяця, а з початку наступного року — по 10. Пролобіював саме таке використання частини «дармових» для нашої держави коштів керівник київської адміністрації Олександр Попов.