Пояснюючи причини свого повернення минулого року з ралі у «Формулу–1», Кімі Райкконен казав, що «королівські перегони» дають йому більше часу для... сну. Щоправда, як слід відпочити перед першою гонкою 64–го сезону, яку традиційно приймав Мельбурн, досвідчений фінський гонщик не зміг. Та й решта пілотів — теж. Адже, попри пізній старт Гран–прі (17.00 за місцевим часом), із самого ранку неділі вони були на ногах.
Через дощ та сутінки гонщики не змогли завершити кваліфікацію у відведений регламентом день — суботу, пройшовши лише перший її етап. Відтак розподіл місць на стартовій решітці відбувся безпосередньо за кілька годин до старту перегонів.
Доволі прогнозовано «поул–позишн» виграв чинний чемпіон світу Себастьян Феттель на «Ред буллі». Щоправда, відстояти лідерство в гонці німець не зміг. Швидка деградація шин змусила Себа тричі заїжджати до боксів. Аналогічну процедуру виконала переважна більшість пелотону. Натомість «Лотус» Райкконена на трасі між дерев у «Альберт–парку» почувався пречудово. Заїхавши на «перевзування» лише двічі, чемпіон сезону–2007 легко виграв 20–ту гонку в кар’єрі та другу — у складі «Лотуса».
«Іще до гонки в нас був план проїхати дистанцію з двома піт–стопами, і я був упевнений, що шини витримають. Машина весь уїк–енд поводилася відмінно, проблем з гумою взагалі не було», — прокоментував гоночну стратегію своєї команди Кімі.
Цікаво, що випередити головних фаворитів сезону — «Ред булл» та «Феррарі» — британський «Лотус», який їде на двигунах «Рено», зміг завдяки новому гоночному інженерові Керону Пілбіму. Він раніше працював із другим пілотом «Ред булла» Марком Уеббером.
До речі, після повторного «виходу на пенсію» Міхаеля Шумахера австралієць Уеббер тепер найстарший гонщик пелотону. Йому 35. Але, як відзначають статистики, цьогорічний склад гонщиків «Ф–1» — наймолодший за всю історію перегонів (пілотам у середньому 27 років). Одразу п’ятеро новачків поповнили лави команд–аутсайдерів.
Щодо господаря траси, то Марк у рідних стінах показав шостий результат. Його зірковий партнер по команді Феттель фінішував третім, пропустивши ще й свого головного конкурента з «Феррарі» Фернандо Алонсо.
Але Себ — переможець трьох останніх сезонів — не виглядав засмученим. Феттель зазначає, що попереду ще 18 гонок. Зауважимо, що минулого року першу перемогу в чемпіонаті молодий німець відсвяткував лише на четвертому етапі.
Радів своїй другій позиції й Алонсо: «З огляду на рівень зношення гуми, було неможливо проїхати гонку з меншою кількістю піт–стопов, ніж три. Фініш попереду «Ред булл» можна порівняти з перемогою».
Натомість у «Макларені», чий гонщик Дженсон Батон у минулому році відсвяткував у Мельбурні перемогу, визнали, що нині мають дуже серйозні проблеми з новим болідом. «Можливо, нам доведеться повернутися до старого шасі, якщо ми не зможемо домогтися серйозної прибавки у швидкості від цієї машини», — заявив керівник «Срібних стріл» Мартін Уїтмарш, коментуючи дев’ятий та одинадцятий результати своїх пілотів, Баттона та 23–річного Серхіо Переса відповідно.
Мексиканець Перес замінив у «Макларені» багаторічного лідера команди Льюїса Хемілтона, який перейшов у «Мерседес». Дебютну гонку в новій «стайні» Хем завершив на п’ятій позиції.
НА СТАРТ!
Склад команд «Ред булл»
Себастьян Феттель (Німеччина)
Марк Уеббер (Австралія)
«Феррарі»
Фернандо Алонсо (Іспанія)
Феліпе Масса (Бразилія)
«Макларен»
Дженсон Баттон (В. Британія)
Серхіо Перес (Мексика)
«Лотус»
Кімі Райкконен (Фінляндія)
Роман Грожан (Франція)
«Мерседес»
Льюїс Хемілтон (В. Британія)
Ніко Росберг (Німеччина)
«Форс Індія»
Адріан Сутіл (Німеччина)
Пол Ді Реста (В. Британія)
«Торо россо»
Жан–Ерік Вернь (Франція)
Даніель Рікк’ярдо (Австралія)
«Заубер»
Естебан Гутьєррес (Мексика)
Ніко Хюлькенберг (Німеччина)
«Уїльямс»
Вальтері Боттас (Фінляндія)
Пастор Мальдонадо (Венесуела)
«Марусся»
Жуль Б’янкі (Франція)
Макс Чілтон (В. Британія)
«Катерхем»
Шарль Пік (Франція)
Гідо ван дер Гарде (Голландія)
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 1–й етап. Гран–прі Австралії. Мельбурн. (307,574 км; 58 кіл)
Залікова десятка: 1. Райкконен («Лотус») — 1:30.03,225. 2. Алонсо («Феррарі») — відставання 12,451 сек. 3. Феттель («Ред Булл») — +22,346. 4. Масса («Феррарі») — + 33,557. 5. Хемілтон («Мерседес») — + 45,561. 6. Уеббер («Ред булл») — + 46,800. 7. Сутіл («Форс Індія») — 1.05,068. 8. Ді Реста («Форс Індія») — + 1.08,449. 9. Баттон («Макларен») — + 1.21,630. 10. Грожан («Лотус») — +1.22,759.
Залік пілотів: Райкконен — 25, Алонсо — 18, Феттель — 15, Масса — 12, Хемілтон — 10, Уеббер — 8, Сутіл — 6, Ді Реста — 4, Баттон — 2, Грожан — 1.
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 30, «Лотус» — 26, «Ред булл» — 23, «Мерседес», «Форс Індія» — 10, «Макларен» — 2.
КАЛЕНДАР
Гран–прі 2013 року
№ Дата Гран–прі Назва автодрому
1 17 березня Австралія Мельбурн
2 24 березня Малайзія Сепанг
3 14 квітня Китай Шанхай
4 21 квітня Бахрейн Сахір
5 12 травня Іспанія Барселона
6 26 травня Монако Монте–Карло
7 9 червня Канада Монреаль
8 30 червня В. Британія Сильверстоун
9 7 липня Німеччина Нюрбургринг
10 28 липня Угорщина Будапешт
11 25 серпня Бельгія Спа
12 8 вересня Італія Монца
13 22 вересня Сінгапур Сінгапур
14 6 жовтня Півд. Корея Йонам
15 13 жовтня Японія Сузука
16 27 жовтня Індія Нью–Делі
17 3 листопада Абу–Дабі Яс–Марина
18 17 листопада США Остін
19 24 листопада Бразилія Сан–Паулу