Пропусти Прем’єра на перехресті

14.03.2013
Пропусти Прем’єра на перехресті

Микола Азаров на засіданні Кабміну. Фото УНІАН.

Коли водій Микола Азаров тисне на гальма перед черговою вибоїною на дорозі, він одразу ж глибоко замислюється, озирається поглядом у свою молодість та аналізує стан справ у народному господарстві. Принаймні саме це він учора заявив на засіданні уряду. «Я водій iз сорокарічним стажем, сам за кермом проїхав усю Україну й бачив більшість наших доріг, прокладених переважно після війни», — аскетична зала засідань Кабінету Міністрів викликала у вразливого Миколи Яновича напад ностальгії. Особливо після того, як він згадав підступне запитання продажного журналіста про нібито погану якість українських доріг, що ним підбурений опозицією писака намагався збити Прем’єр–міністра на слизьке просто–таки у прямому ефірі!

До подібних провокацій Азаров звик давно. І тому закликав усіх невдоволених ямами на асфальті насамперед мислити позитивно. «Нам усім треба задуматись: як припинити штучну ескалацію негативних настроїв, які насправді дуже сильно стримують розвиток держави, розвиток особистості в цій державі», — заявив він. А якщо в когось не викликає позитиву, скажімо, статистика, згiдно з якою, наша держава за станом доріг перебуває на 137–му місці серед 144 країн, то це не біда. Бо як може бути по–іншому, якщо Микола Янович очолює уряд усього три нещаснi роки?!

«Тому я абсолютно впевнено можу сказати, що сучасні автомагістралі європейського класу в Україні ми почали будувати лише в останні три роки», — цим реченням Микола Азаров дав геніальну оцінку всім своїм попередникам: не лише з числа ув’язнених, а й покійному нині міністру Георгiю Кiрпi, який намагався збудувати автобан Київ—Одеса. Той самий, де публічно порушував правила дорожнього руху, витискаючи зi свого джипа 220 км/год, однопартієць Азарова нардеп Владислав Лук’янов.

Якби історія України почалася трохи раніше, ніж у році, коли посаду Прем’єра обiйняв Микола Янович, то всім нам нині жилося б легше. Принаймні не було б ситуації, коли «через незадовільний стан доріг Україна втрачає щорічно до 4% ВВП, а це майже 50 млрд. грн.». Це слова Миколи Азарова. Але ж до нього ніхто в цій країні нічого не робив! «Порівняйте: шість десятиріч і три роки», — пафосно мовив Прем’єр, ілюструючи, скільки часу держава стояла, а скільки — активно працює.

Проте одразу дав зрозуміти, що глибиною дорожних ям і проблем він також займався. «Нам треба докорінно модернізувати 170 тис. км автошляхів, — зробивши необхідні акценти, Микола Янович раптом почав сипати на голову присутніх цифри, цифри, цифри... — Цьогоріч пошкоджено 43 тис. км доріг загального користування. Сьогодні відремонтовано 540 тис. кв. м на 12 тис. км доріг загального користування. Працює щодня від 300 до 500 бригад та до 40 асфальтобетонних заводів у залежності від погодних умов. За прогнозною оцінкою, нам треба до 700 тис. тонн асфальтобетону, 35 тис. тонн бітуму. А також пісок, щебінь. Потрібні техніка, фахівці, проекти...»

За цими словами крилося головне: «Для масштабної модернізації автодоріг необхідно щонайменше 500 млрд. грн. Це — більше річного бю­джету України. Тому нам необхідно створити нову модель фінансування». У перекладі з чиновницької це означало: відремонтувати дороги влада справжніх професіоналів не зможе. І навіть такому висококласному водієві, як Микола Азаров, доведеться пригальмовувати на ямах, аби не потрапити в халепу.

Натомість уряд радий звітувати: незважаючи на ями й нахабну опозицію, 94% усіх посівних площ у Криму вже засіяно! «Продовжують сівбу аграрії Херсонської, Одеської, Миколаївської, Запорізької та Донецької областей, — відзвітував Азаров і похвалився: — Міндобривами та насінням аграрії забезпечені повністю».

А за стан дорiг замiсть Азарова вчора на брифiнгу вибачився мiнiстр iнфраструктури Володимир Козак.