Менше місяця залишилося до старту 64–го сезону «Формули–1», в якому візьмуть участь 11 команд. Це на одну менше, ніж у минулому році, оскільки HRT («Іспанія рейсінг тім»), не знайшовши інвесторів, припинила існування. Подейкують, що активи ліквідованої «стайні» можуть придбати північноамериканські бізнесмени. Проте навіть якщо угода відбудеться, взяти участь у чемпіонаті 2013 року їм навряд чи вдасться, адже за регламентом «Ф–1» усі, хто хоче вийти на старт, іще в листопаді мали зробити вступний внесок у розмірі 500 тисяч доларів.
Хай там як, а підготовка до стартового Гран–прі 2013 року, яке відбудеться 17 березня в Мельбурні, йде повним ходом. Після перших передсезонних тестів в іспанському Хересі команди перебралися до Барселони. Тут, на відміну від першого місця випробувань, гонщики не скаржаться на підвищену зношуваність шин, а методично накручують сотні кілометрів. Рекордсменом першого дня за кількістю подоланих кіл став місцевий улюбленець Фернандо Алонсо, який на «Феррарі» намотав їх аж 110.
А найкращий час на колі показав Ніко Росберг на «Мерседесі». Відзначимо, що новим напарником німця в цій команді став чемпіон світу 2008 року Льюїс Хемілтон, який залишив «Макларен». Цікаво, що перше знайомство британця з новою машиною завершилося аварією. На 16–му колі тестувань у Хересі Хем не впорався з керуванням і розбив свій болід.
Натомість перші випробування в Каталонії пройшли без серйозних інцидентів. Хіба що кілька разів стюарди показували червоний прапор, аби прибрати з траси машину новачка «Заубера», мексиканця Естебана Гутьєрреса, в якого закінчилося пальне, та відбуксувати в бокси «Катерхем» француза Шарля Піка зі зламаною коробкою передач.
До слова, «Катерхему», так само як і «Уїльямсу», котрий останнім з учасників чемпіонату днями презентував свій новий болід, доведеться вирішувати питання з невідповідністю регламентним нормам вихлопної системи болідів. «На тестах ми лише оцінюємо ефективність різних рішень, керуючись запланованою програмою», — так представник «Катерхема» відреагував на зауваження технічного делегата ФІА Чарлі Уайтінга щодо можливих санкцій за порушення норм.
Під новий сезон «Катерхем» повністю оновив склад пілотів. На зміну росіянину Віталію Петрову та фіну Хейкі Ковалайнену прийшов уже згаданий Пік та 27–річний дебютант «Ф–1» голландець Гідо ван дер Гарде. А Петров, якого раніше підтримували у складі «стаєнь» «Ф–1» російські спонсори, тепер залишився без команди. Можливо, Віталій знайде її до 2014 року, коли має з’явитися Гран–прі в Сочі.
Також двоє нових гонщиків прийшли до табору іншого аутсайдера — російської «Маруссі». Піка та Тімо Глока замінили абсолютні дебютанти «Формули» — бразилець Луїс Разіа та британець Макс Чілтон.
Дві найкращі стайні минулого сезону — «Ред булл» та «Феррарі» — зберегли своїх пілотів. Австрійські володарі Кубка конструкторів за підтримки триразового чемпіона світу Себастьяна Феттеля та Марка Уеббера планують виграти цей трофей вчетверте поспіль. Натомість перший номер «Скудерії» Алонсо прагне змістити з трону непереможного лідера «биків» Феттеля. «У порівнянні з минулим роком потрібно багато чого поліпшити, адже нас не влаштовує друге місце — ми хочемо бути першими», — сказав Фернандо, віце–чемпіон світу 2012 року.
У «Ред буллі» також сповнені максималізму. «Багато в чому 2013–й буде простіший, ніж попередні роки, оскільки ми маємо значні досягнення. Після трьох виграних чемпіонатів психологічний тиск уже не такий потужний, проте наша мотивація залишається на найвищому рівні», — каже керівник австрійської «стайні» Крістіан Хорнер.