Цьогорічний «Дакар», здається, як ніколи має високий градус протистояння. Боротьба за перемогу супроводжується не тільки захопливою інтригою, а й, на превеликий жаль, людськими жертвами. Упродовж першої половини марафону загинуло троє людей, так чи інакше пов’язаних із перегонами. На п’ятому етапі ралі при переході з Перу до Чилі сталася катастрофа за участю автомобіля супроводу однієї з команд та двох таксі. Важкі травми отримали одразу дев’ятеро осіб, двоє з яких померли. А через кілька днів на території Чилі французький мотогонщик Тома Буржин розбився на смерть, зіткнувшись з автомобілем місцевої поліції. За неофіційними даними, починаючи з 1979 року на «дакарах» загинуло більше п’ятдесяти осіб, але марафон–2013 вочевидь стане одним із найбільш трагічних рейдів.
Хай там як, але автокараван рухається далi в напрямку фінішу, який заплановано на 19 січня у столиці Чилі — Сантьяго. Учора рейд завершив своє п’ятиденне турне аргентинськими дюнами, перед якими не встояли навіть деякі фаворити перегонів. Як уже повідомляла «УМ», на дев’ятому етапі «замовк» «Баггі» катарця Насера Аль–Аттія, котрий вів боротьбу за лідерство в загальному заліку зі Стефаном Петеранселем. Цікаво, що Аль–Аттія, який за сумісництвом є ще й призером Олімпіади–2012 у стендовій стрільбі, другий рік поспіль сходить на «Дакарі» на дев’ятому етапі. Минулого року катарця підвів «Хаммер», цього року — «Баггі».
Думається, тепер чинному чемпіону, французу Петеранселю на «Міні», захистити титул буде нескладно, адже найближчий переслідувач — де Вільєрс із ПАР — програє десятиразовому переможцеві «Дакару» більше 50 хв. Вочевидь не дотягнеться до омріяної залікової «десятки» й «Міцубісі» Вадима Нестерчука. Водночас український пілот має хороші шанси вперше у своїй шестирічній «дакарівській» історії посісти місце в «топ–30». Стабільний хід на останніх двох — дев’ятому та десятому — етапах, на яких гонщик «Сікст Юкрейн» фінішував на 27–й та 28–й позиції, відповідно, дозволяє йому утримуватися наприкінці першої тридцятки рейтингу позашляховиків.
Не витримала техніка й у ще одного фаворита — переможця минулорічного заліку вантажівок — голландця Жерара де Роя. «Фатальним» для його «залізного коня» також став дев’ятий етап, де у «Івеко» спочатку відмовила турбіна, потім полетіло рульове управління, а на «закуску» ще й пробилося колесо. Відтак за один день екіпаж де Роя перетворився з лідера на п’яту команду рейтингу вантажівок, відставши від першого місця більш ніж на годину. А на вершину протоколу перемістився «КамАЗ» Едуарда Ніколаєва, який над найближчим переслідувачем на «Татрі» має вельми комфортний гандикап у 32 хвилини.
Іще більшою форою над опонентами може похвалитися перший номер рейтингу квадроциклів — аргентинець Маркос Патронеллі. Чилієць Ігнасіо Касале програє йому майже півтори години.
Натомість у «мотоциклетному» заліку точиться неймовірна боротьба. Після пройдених десяти етапів на вершині протоколу шість разів змінювався лідер. Завдяки другому місцю на останній спецділянці між містами Кордова—Ла Ріоха табель про ранги знову очолив чинний чемпіон Сіріл Депре, щоправда, його відставання від португальця Фаріа становить лише 1 хв. 37 сек.
ТАБЛО
Багатоденний ралі–рейд «Дакар». Загальний залік після 10 етапів. Позашляховики. 1. Петерансель/ Котре (обидва — Франція, «Міні») — 28:12.00. 2. Де Вільєрс/фон Цітцевітц (ПАР/Німеччина, «Тойота») — +52.38. 3. Новіцький/ Жильцов (обидва — Росія, «Міні») — +1:08.40... 17. Васильєв/Євтєхов (Росія/Україна, «G–Force») — 5:16.19...21. Гадасін/Кузьміч (Росія/Україна, «G–Force») — +6:54.47... 30. Нестерчук/ Дем’яненко (Україна/Росія, «Міцубісі») — +10:15.36...
Мотоцикли. 1. Депре (Франція, «KTM») — 30:47.04. 2. Фаріа (Португалія, «KTM») — +1.37. 3. Лопес (Чилі, «KTM») — +13.41.
Вантажівки. 1. Ніколаєв/Савостін/Рибаков (усі — Росія, «КамАЗ») — 27:59.31. 2. Коломи/Р. Кіліян/Д. Кіліян (усі — Чехія, «Татра») — +32.23. 3. Мардєєв/Бєляєв/Мирний (усі — Росія, «КамАЗ») — +34.10.
Квадроцикли. 1. М. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — 34:31.47. 2. Каселе (Чилі, «Ямаха») — +1:27.47. 3. Сонік (Польща, «Ямаха») — +2:05.51.