Після стартового етапу «Дакара–2013» Вадим Нестерчук — пілот української команди «Сікст Юкрейн» — відзначив, що справжній рейд почнеться лише на третій змагальний день, на ділянці між перуанськими містами Піско й Наска. Тоді як перші два дні ралі–рейду, за словами вітчизняного гонщика, мали стати «вкатуванням». Власне, думку Нестерчука підтвердили й результати фаворитів, які на початку перегонів не поспішали форсувати події, а вже на третьому етапі дали зрозуміти, хто є хто на цьогорічному «Дакарі».
Як і очікувалося, в класі позашляховиків лідерство захопив десятиразовий переможець «Дакарів» француз Стефан Петерансель на «Міні», який відтіснив із чільної позиції Карлоса Сайнса. Мабуть, іспанський гонщик виявився не готовим до «справжнього» «Дакара», який розпочався на третьому етапі, якщо програв переможцеві цієї спецділянки Насеру Аль–Аттія аж півгодини. А для поляка Кшиштофа Головчика ділянка Піско–Наска взагалі виявилася фатальною — він розбив своє «Міні» й достроково завершив змагання.
Щодо єдиної української команди на «Дакарі», то «Міцубісі» Нестерчука після трьох відрізків іде на 41–й позиції. Це далеко не той результат, на який розраховував пілот «Сікст Юкрейн». Нагадаємо, що перед відльотом до Південної Америки Вадим заявив, що разом зі своїм новим напарником — російським штурманом Володимиром Дем’яненком — націлюється на першу десятку. Але вже зараз українську команду від десятого місця відділяє прірва довжиною дві години.
На позавчорашньому етапі «Рижик» «Сікст Юкрейн» показав 47–й час, хоча спершу їхав у групі лідерів. У пісках знаменитої пустелі Наска трапилася затримка. Як пояснив водій «Сікст Юкрейн», наразі йому важко демонструвати максимум, оскільки він ще не звик до нового партнера. «Аби їхати швидко, я повинен довіряти своєму штурманові, однак на старті «Дакара» між нами ще не має повного взаєморозуміння. Думаю, повністю притремося, коли проїдемо половину гонки», — каже Нестерчук.
Завдання Вадима Нестерчука цілком до снаги виконати іншому українцеві на «Дакарі» — штурманові російської команди «G–Force Proto» Олексію Кузьмичу. У тандемі з Борисом Гадасіним вони наразі посідають 12–ту позицію. Сайнсу, котрий замикає топ–10, «Джи–Форс» програє 1 хвилину 7 секунд.
Додамо, що пілотові другого екіпажу «G–Force», котрий значиться на 28–му місці, Володимиру Васильєву допомагає ще один наш співвітчизник — Віталій Євтехов.
Це клас позашляховиків. А на вершині мотоциклетного заліку також перебуває чинний чемпіон — Сіріл Депре на «КТМ». Аналогічна ситуація й серед вантажівок, де першість утримує екіпаж–переможець минулорічного «Дакара» на чолі з голландцем Жераром де Роєм на «Івеко».
Цікаво, що в трійці лідерів немає жодного «КамАЗа» — автомобіля, якому в попередні роки не було рівних на «Дакарі». Щоправда, нині за російську команду не виступає ані Володимир Чагін, в активі якого сім чемпіонських титулів, ані Фірдаус Кабіров, котрий виграв «Дакар» двічі.
Винятком із загального чемпіонського тренду є лідер у заліку квадроциклів — аргентинець Маркос Патронеллі. На чемпіонському посту він підміняє свого брата Алехандро, який вирішив пропустити «Дакар–2013».
ТАБЛО
Багатоденний ралі–рейд «Дакар» (Перу–Аргентина–Чилі). Загальний залік після трьох етапів
Позашляховики. 1. Петерансель/ Котре (Франція, «Міні») — 5:34.26. 2. Аль–Аттія/ Крус (Катар/Іспанія, «Баггі») — +6.33. 3. Альварес/ Грауе (Аргентина, «Тойота») — +18.11...12. Гадасін/Кузьмич (Росія/Україна, «G–Force») — +43.49... 28. Васильєв/Євтєхов (Росія/Україна, «G–Force») — 1:49.16... 41. Нестерчук/ Дем’яненко (Україна/Росія, «Міцубісі») — +02:43.25...
Мотоцикли. 1. Депре (Франція, «KTM») — 6:15.03. 2. Лопес (Чилі, «KTM») — +2.51. 3. Уллеволсетер (Норвегія, «KTM») — +4.59.
Вантажівки. 1. Де Рой/Кольсуль/Родевалд (Голландія/Бельгія, «Івеко») — 6:23.15. 2. Льопрайс/Брейнкенс/Пустейовський (Чехія/Бельгія, «Татра») — +6.59. 3. Б’язіон/Фіорі/Хейсман (Італія/Італія/Голландія, «Івеко») — +13.26.
Квадроцикли. 1. М. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — 6:55.40. 2. Хуссеїні (ОАЕ, «Хонда») — +4.18. 3. Касале (Чилі, «Ямаха») — +29.38.