Вінниця — не Копенгаген!

14.07.2004

      Якщо ви зібралися на власному авто до Вінниці — будьте готові, що головною вулицею проїхати не вдасться: перекопана, обгороджена, нині вона незручна навіть для пішоходів. А винні в усьому трамваї, бо на півкілометровій ділянці, в самісінькому центрі міста, розгорнувся перший етап робіт із заміни старої, «допотопної» колії на сучасну безшумну, яка відповідає новітнім вимогам до міського електротранспорту.

      Варто нагадати, що загалом у другій половині минулого століття спостерігалося протиборство двох тенденцій у ставленні до трамвая. Одні міста від нього категорично відмовлялися, замінюючи іншими видами транспорту. Яскравий приклад — Копенгаген, де в 1972 році зняли останні вагони, а в 1978-му за містом відкрили спеціальний музей, куди їх звезли. Інші — вважали трамвай економічно найвигіднішим міським транспортом. Час розставив усе на місця — нині в світі намітився трамвайний ренесанс, і цей вид транспорту починають відновлювати такі мегаполіси, як Лондон, де свого часу його навіть символічно спалювали.

      Міська влада Вінниці в даному випадку проявила далекоглядність: трамвайну мережу тут продовжували розбудовувати, і сьогодні вона оптимально зв'язує стратегічні об'єкти міста і відбирає на себе значну частину пасажирських потоків. Настала черга модернізації: традиційні рейки зі шпалами знімаються остаточно і безповоротно. На їх місце лягає багатошаровий «пиріг», увінчаний бетонним «кремом» з рейками, одягнутими в гуму завтовшки два сантиметри.

      Як розповів «УМ» начальник міського трамвайно-тролейбусного управління Олександр Музика, нова технологія торік була апробована при реконструкції центрального мосту через Південний Буг. На пілотній ділянці рівень шумів та вібрації від трамваїв виявився нижчим, ніж від легкових автомобілів. Нова колія має й інші переваги: не викликає блукаючих струмів, які посилюють корозійні процеси у підземних комунікаціях.

      Першу безшумну ділянку у Вінниці планують здати до кінця літа. Вартість її складає чотири з половиною мільйони гривень. А повна модернізація колії уздовж усієї вулиці Соборної обійдеться у п'ятнадцять мільйонів і триватиме ще три роки.

  • Мор людей

    На позавчорашній прес–конференції, як «УМ» вже повідомляла, начальник обласного управління охорони здоров’я Богдан Ониськів зазначив, що від наразі незрозумілої недуги померли семеро людей. Однак уже наступного дня, за неофіційною інформацією з компетентних джерел, стало відомо, що в області сталося щонайменше десять летальних випадків. Серед осіб, які померли, — і дві студентки одного з тернопільських вузів. А ще — не менше десятка людей перебувають у лікарнях у важкому стані. >>

  • Штани з протертими колінцями

    «У «темниках» було вказано: обов'язково акцентувати на тому, що Янукович сидів поруч iз Путіним, — розповіла мені приятелька з ТБ. — Він що, тримав Путіна за ....., що на цьому так важливо наголошувати?!». Переглянувши російську пресу, стає зрозумілим, що не Янукович Пітуна, а Путін Януковича, а на додачу ще й Кучму тримав. Російський президент, запрошуючи високих київських гостей у підмосковну резиденцію Ново-Огарьово буцімто на святкування дня народження (келейне святкування і запізніле: день народження минув 7 жовтня, а випити на своє 52-річчя Володимир Володимирович більше нікого з високих гостей не запрошував), уже знав: він заявить про підтримку Москвою спадкоємності влади в Україні. Він не вельми симпатизує Януковичу, але за «підписки» Леоніда Даниловича той став єдиною наразі силою в Україні, яка робить Путіну те, що жінки роблять чоловікам, і задоволений Путін, за відсутності альтернативи і наполегливості люблячих киян, згодився. Ось як описує «новоогарьовський процес» російська газета «Коммерсантъ», якій не пощастило отримати «темника» з київської вулиці Банкової: «Спершу з машини вийшов Кучма. Він вийшов і поцілував Путіна кудись у шию. За ним до російського президента підійшов Віктор Янукович... і старанно зробив те ж саме, силкуючись скопіювати всі рухи душі старшого товариша. Це було непросто, позаяк Янукович значно вищий за Кучму. Але йому вдалося». >>

  • Науково необгрунтоване хуліганство

    Учений зі світовим ім'ям, засновник і президент Міжрегіональної Академії управління персоналом, голова правління Всеукраїнського благодійного фонду «Милосердя» 50-річний Георгій Щокін потрапив до лікарні внаслідок побиття. Як повідомив «УМ» керівник центру громадських зв'язків столичної міліції Дмитро Андрєєв, напад вчинили четверо невідомих, озброєних дерев'яними палицями-кийками. Сталося це позавчора на початку 12-ї години дня. Від нападу пана Щокіна не змогли захистити навіть двоє охоронців, які разом з президентом МАУП потрапили до лікарні. >>

  • От собака!

    Маршрутні таксі стають дедалі небезпечнішим видом транспорту, адже рідко який тиждень нині вони не фігурують у зведеннях Державтоінспекції. Минулий тиждень не став винятком, відзначившись аж двома ДТП за участю маршруток — на Рівненщині та в Криму. >>

  • Економічний Нобель знайшов своїх героїв

    Банк Швеції вчора оголосив прізвища лауреатів Премії з економічних наук ім. Альфреда Нобеля за цей рік. Вона заснована вже після смерті Нобеля, але за своєю значимістю прирівнюється до Нобелівської премії. >>

  • Вранці — вибори, через місяць — результати

    У суботу в Афганістані відбулися перші демократичні президентські вибори. Інтерес до них був надзвичайний. З 10,5 мільйона мешканців країни з правом голосу до виборчих дільниць з'явилися більше 10 мільйонів. І не побоялися при цьому погроз талібів влаштувати терористичні замахи, не побоялися вистоювання у довжелезних чергах, в яких вони гаяли час, вигукуючи: «Демокрасі, демокрасі!». >>