Позавчора лідер «Макларена» Льюїс Хемілтон виграв другий Гран–прі США поспіль, щоправда, пауза між цими перемогами тривала аж п’ять років. Саме стільки в Сполучених Штатах не проводилися «королівські перегони».
Про прохолодне ставлення американців до «Формули–1» відомо давно — місцевому люду більше до вподоби багатогодинні кільцеві гонки NASCAR. Однак переїзд «Ф–1» з Індіанаполіса до Техасу оживив інтерес глядацької аудиторії. Трибуни, зведені на новенькому автодромі «Амерік» в Остіні, були практично заповнені. «Думаю, Америка може обійтися без «Формули–1», власне, як і «Формула–1» — без Америки. Але добре, що ми сюди приїхали. Усе, що тут побудовано, справляє неймовірне враження», — прокоментував бос «Ф–1» Берні Еклстоун.
І справді, на відміну від нещодавно запущених автодромів в Індії та Південній Кореї, де окремі споруди добудовували вже після введення траси в експлуатацію, «Амерік» виглядав як з голочки: рівний, як лід, асфальт, оригінальний рельєф траси, який, за задумом конструктора Германа Тільке, має зробити її однією з найскладніших.
Техаський етап точно не став легкою прогулянкою для пілотів. Вони довго звикали до особливостей автодрому, раз по раз промахуючись із гальмуванням у «горбистих» поворотах, один з яких Тільке запозичив із бразильського Інтерлагоса.
Там, у Сан–Паулу, наступних вихідних і має вирішитися доля чемпіонського титулу. А от Кубок конструкторів уже знайшов свого володаря. Втретє поспіль його здобули гонщики «Ред булл». У минулі два сезони після виграшу КК один із пілотів «Червоних биків» — Себастьян Феттель — обов’язково перемагав і в індивідуальному заліку. Схоже, повториться історія й цього разу, адже єдиний переслідувач Себа — Фернандо Алонсо на «Феррарі» — програє німцеві 13 пунктів. Іспанець визнає, що шанси на чемпіонство він зберігає лише завдяки вдало проведеному першому колу чемпіонату. А про нинішній стан «Скудерії» свідчать результати останніх шести гонок, у яких Алонсо жодного разу не зміг фінішувати вище за Феттеля.
Водночас у «Ред буллі» завершального етапу очікують із хвилюванням. Поламка на боліді Марка Уеббера, яка не дозволила австралійцеві фінішувати в Остіні, стривожила керівника команди Крістана Хорнера: «Ми побачили третю в сезоні відмову генератора, що стала причиною сходу наших машин, і це мене дуже непокоїть».
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 19–й етап. Гран–прі США. Остін (308,896 км; 56 кіл). Залікова десятка: 1. Хемілтон («Макларен») — 1:35.55,269. 2. Феттель («Ред булл») — відставання 0,675 сек. 3. Алонсо — +39,229. 4. Масса (обидва — «Феррарі») — +46,013. 5. Баттон («Макларен») — +56,432. 6. Райкконен — +1.04,425. 7. Гросжан (обидва — «Лотус») — +1.10,313. 8. Хюлькенберг («Форс Індія») — +1.13,792. 9. Мальдонадо — +1.14,525. 10. Сенна (обидва — «Уїльямс») — +1.15,133.
Загальний залік: Феттель — 273, Алонсо — 260, Райкконен — 206, Хемілтон — 190, Уеббер («Ред булл») — 167, Баттон — 163, Масса — 107, Гросжан — 96, Росберг («Мерседес») — 93, Перес — 66, Кобаясі (обидва — «Заубер») — 58, Хюлькенберг — 37, Ді Реста («Форс Індія») — 46, Мальдонадо — 45, Шумахер («Мерседес») — 43, Сенна — 31, Вернь — 12, Рікк’ярдо (обидва — «Торро россо») — 10.
Кубок конструкторів: «Ред булл» — 440, «Феррарі» — 367, «Макларен» — 353, «Лотус» — 302, «Мерседес» — 136, «Заубер» — 124, «Форс Індія» — 99, «Уїльямс» — 76, «Торо россо» — 22, «Катерхем», «Марусся», «Іспанія» — 0.