Попри інтенсивне втілення інформаційних технологій, чимало українців все ж таки любить одержувати старі добрі листи у конвертах. Ті самі, які приносить додому друг сім’ї — листоноша. Утiм світ стрімко змінюється, і «Укрпошта», намагаючись посилити свої позиції на ринку послуг, це враховує. На Всеукраїнському поштовому форумі презентували стратегію розвитку відомства до 2017 року. «Нова стратегія дозволить модернізувати підприємство, й за п’ять років технічні та кадрові можливості «Укрпошти» будуть настільки потужними, що ні в кого не виникне сумнівів під час вибору постачальника поштових послуг. Ми вже багато зробили у 2012 році: збільшили прибуток, доходи, зарплату працівникам, покращили якість обслуговування, словом, заклали фундамент для подальшого розвитку», — заявила генеральний директор підприємства Оксана Плотнікова.
Стратегічний план нагадує просто план–максимум. «Укрпошта» планує створити «єдине вікно» адміністративних послуг — щоб клієнт міг спілкуватися з державними органами, не відвідуючи їх та не вистоюючи у довжелезних чергах. Скориставшись «офіційною електронною поштовою скринькою», людина зможе надсилати за посередництва поштовиків офіційні документи. Заплатити за послугу можна буде електронними поштовими марками. Розширять і спектр фінансових послуг. Уже зараз у тисячі відділень оформляють споживчі кредити, продають страхові поліси.
За словами Плотнікової, підприємство намагатиметься комп’ютеризувати більш як 18 тис. робочих місць, автоматизувати технологічні процеси та зменшити час обслуговування клієнтів у чотири рази, збільшити стандартну швидкість доставки листів та посилок до трьох днів, газет — до «день у день», розробити онлайн–сервіси для всіх послуг, збільшити кількість пересувних відділень для віддалених і малонаселених пунктів, відремонтувати всі відділення пошти, включаючи сільські, тощо. А також оновити парк автомобілів. «Сьогодні наші співробітники користуються «Іжами», «ГАЗами» і «ВАЗами», а ми пересадимо їх на «Рено» і «Хюндаї», — пообіцяла директор. Проект парку окупиться за три роки та буде приносити економію затрат у 40 млн. грн. щорічно.
Доставка газет «день у день» — напевно, один iз головних викликів для всієї команди «Укрпошти». Нещодавно наша редакція отримала листа від Данила Бабака з Комінтернівського району Одеської області, в якому автор ділиться з редакцією своїми думками щодо доставки періодики. «Три роки тому пошту приносили п’ять разів на тиждень, тож «УМ» читав о 15—16–й годині наступного дня після виходу номера. Півтора року тому, — порівнює автор, — листоноша приходив уже чотири рази на тиждень. А сьогодні пошту доставляють уже тричі. Отож я читаю «УМ» за вівторок—середу ввечері в четвер або вже в п’ятницю. Відповідно, газету за четвер — п’ятницю — в суботу або в неділю. А під час свят листоноша з’являється тільки раз на тиждень. Цікаво, що найближче відділення пошти розміщене буквально за два кілометри вiд мого будинку».
Думки автора листа підтверджує і статистика Мінтрансу. Тільки 44,8% усієї преси пошта доставляє у день виходу, ще 39,7% — на другий день та 15,5% — на третій. Враховуючи те, що щорічно пошта доставляє 20 млн. посилок, 330 млн. листів та 1 млрд. періодики — оперативність, за логікою, має бути пріоритетом.
Цікаво, що вклавши значні кошти на ці всі нововведення, «Укрпошта» розраховує ще й збільшити доходи підприємства на 50% та прибуток на 75%. Не обійшлося, щоправда, і без обіцянок з передвиборчими нотками. Так, керівництво підприємства пообіцяло до кінця 2017 року збільшити зарплату своїх співробітників удвічі — до 8 тис. гривень. Таку вимогу в ці вирішальні осінні дні поставив перед топ–менеджментом глава держави, а озвучив міністр інфраструктури Борис Колесников. При цьому генеральний директор пообіцяла не скорочувати робочі місця та кількість поштових відділень.