Один долар, вкладений у фото– і відеофіксацію ситуації на дорогах, дає 30 доларів економічного ефекту. Один долар, вкладений в інформаційну програму щодо застосування ременів безпеки на автомобілях, заощадить державі 20 доларів. Такі цифри оприлюднив днями президент «Асоціації безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін. Болюча проблема, коли показник аварійності в Україні у 2—2,5 раза вищий, ніж у Європі й США, ймовірно, може зрушитися з мертвої точки: до її вирішення долучилися зацікавлені структури — страховики. Меморандум про співробітництво підписали Моторне страхове бюро та Асоціація безпеки дорожнього руху.
Документ передбачає розробку спеціалізованих програм, спрямованих на профілактику ДТП та зменшення наслідків автомобільних аварій. Автомобільний світ, утім, уже давно живе за цієї схемою. «Наприклад, у Фінляндії страхові компанії контролюють навчання в автошколах і процес видачі прав. У Німеччині, Франції та Англії саме страхові компанії вкладають свої кошти у контроль швидкості на дорогах. Адже всі заходи, у яких бере участь страховий бізнес, оцінюють з економічної точки зору», — каже Берлін. Безпека дорожнього руху, до речі — одне зі статутних завдань Російського союзу автостраховиків
Логіка тут проста: понад 80% водіїв мають поліс цивільної відповідальності. Практично кожне ДТП — це страховий випадок. Враховуючи масовість продажів полісів, страховики можуть змусити водіїв їздити, так би мовити, акуратніше, застосовуючи для цього систему скидок і надбавок (залежно від характеру керування автомобілем). «Страхові програми, що заохочують уважних водіїв, — стандарт для західного ринку», — каже очільник асоціації.
В Україні, яка нині фактично стоїть практично на узбіччі цих процесів, ситуація погіршується з кожним днем — незважаючи на зростання штрафів: за 7 місяців цього року кількість ДТП із летальними наслідками зросла порівняно з відповідним періодом 2011 року на 15% (сталося понад 15 тисяч аварій зі смертельними наслідками). Причиною цього є чимало факторів, зокрема незадовільний стан доріг, низький рівень культури учасників дорожнього руху і багато інших. «Щорічно в Україні відбувається майже 200 000 ДТП, у яких близько 40 000 осіб отримують травми, а близько 5 000 осіб гинуть, — зазначив Генеральний директор Моторного бюро Борис Візіров.— Кожна третя особа, яка загинула, — молода людна у віці до 30 років. Страховики зацікавлені в підвищенні безпеки руху на автошляхах України. Адже суть страхування полягає не тільки в оперативному відшкодуванні збитків (починаючи з 2005 року, страховиками сплачено понад 3,5 мільярда гривень страхових відшкодувань), а й в запобіганні ДТП.
Проблема смертності на дорогах останнім часом настільки загострилася, що до її вирішення активно долучилася держава — Кабмін затвердив стратегію підвищення безпеки на дорогах на період до 2015 року. Впроваджувати зарубіжний досвід у нашій державі взялася допомогти й Американська торгова палата в Україні — одна з найактивніших та найвпливовіших бізнес–асоціацій. Днями ця структура підписала меморандум про співробітництво з Асоціацією безпеки дорожнього руху, в якому пообіцяла інформувати Україну про найновіші здобутки міжнародного досвіду. У тому числі й про тезу, якою користуються на заході, — інвестиції у запобігання ДТП для компаній є формою збільшення прибутку за рахунок зменшення логістичних витрат.