«Час бути чоловіком»

02.10.2012

«Найпомітніше зрушення на ринку пілотів за останні три роки» — так оглядачі називають перехід Льюїса Хемілтона з «Макларена» в «Мерседес», оформлений минулої п’ятниці. 27–річний темношкірий британець змінить команду вже по завершенні цього сезону. Тобто у складі своєї рідної «стайні» Хем відпрацює ще шість етапів чемпіонату–2012 — хоча в нього останнім часом вельми натягнуті стосунки з керівництвом «Срібних стріл».

У штутгартському колективі Льюїс замінить 43–річного ветерана Міхаеля Шумахера, котрий після повернення у «королівські перегони» два роки тому все ніяк не вийде з тіні молодших колег.

Також стало відомо, що місце Хемілтона в «Макларені» займе талановитий мексиканець Серхіо Перес, котрий у свої 22 є лідером скромного «Заубера».

Не виключено, що вакансію у швейцарській команді заповнить Шумахер. Щоправда, деякі ризиковані прогнозисти відправляють семиразового чемпіона світу у «Феррарі» — замість Феліпе Масси. Це було б справді круто: і команда — з вищого ешелону, не те що нинішній «Мерседес», і саме у «Скудерії» Шумі став легендарним Червоним Бароном, вигравши майже всі свої титули.

Наразі майбутнє Шумахера писане вилами по воді. Як і успішність Хемілтона в Німеччині. Зрозуміло, що чемпіон сезону–2008 спокусився на казкову фінансову пропозицію «Мерседеса» — за даними деяких ЗМІ, 20 мільйонів доларів за сезон, при тому що угоду розраховано на три роки. Однак принаймні поки що «стайня» зі Штутгарта не належить до числа фаворитів. Скажімо, якщо «Макларен» у Кубку конструкторів іде другим, маючи 261 очко, то «Мерс» — п’ятий, у нього 136 і катма шансів на загальну перемогу.

Керівник «Макларена» Мартін Уїтмарш заявив, що Льюїс зробив помилку, розлучившись із рідною командою, — якщо він, звісно, й надалі збирається бути серед лідерів «Формули–1». А Хем про це й говорить: «Настав час прийняти новий виклик, і я дуже радий початку нової глави в моїй кар’єрі. У концерну Mercedes–Benz славна спортивна історія, а також прагнення до перемог, яке я поділяю».

Оглядач Бі–Бі–Сі Ендрю Бенсон пише: «На переговорах із Льюїсом керівники «Мерседеса» висували такий аргумент: саме в цій команді він отримає найкращі шанси домогтися гучних успіхів. І в цьому сенсі ситуація чимось нагадує перехід Шумахера до «Феррарі» 1996 року. Міхаель тоді повірив у потенціал «Скудерії», і вже в 1997–му боровся за титул, а починаючи з 2000–го, виграв п’ять чемпіонатів поспіль. Архітектором того успіху був Росс Браун, який обіймав пост технічного директора «Феррарі». Тепер керує командою «Мерседес».

Підтримує трансфер Хемілтона і минулий у відомому гонщик Девід Култхард, нині — оглядач «Дейлі телеграф»: «Союз Льюїса і команди «Макларен» відпрацював свій ресурс. Ти ж не збираєшся все життя прожити в батьківському домі, навіть якщо в холодильнику там повно їжі, а твої речі завжди випрані. У якийсь момент доведеться з ним роз­прощатися. Потрібно дорослішати, ставати чоловіком. Саме такий момент настав у житті Льюїса. Тепер він намагається стати господарем власної долі».