Демон краси. Прем’єра «Портрета Доріана Грея» в «Сузір’ї» стала викликом, який актуалізує проблеми часів війни
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
До експозиції «Європейський вимір», яку відкрили позавчора в Музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, долучилися дев’ять найбільших музеїв країни. Свої роботи надали Донецький обласний художній музей, Житомирський обласний краєзнавчий музей, Львівська національна галерея мистецтв, Національний музей мистецтв ім. Ханенків, Одеський музей західного та східного мистецтва, Полтавський художній музей ім. Миколи Ярошенка, Севастопольський художній музей ім. М. П. Крошицького, Харківський художній музей, Чернігівський обласний художній музей ім. Григорія Галагана. Деякі з представлених тут ста полотен експонуються вперше.
«Виставка є продовженням проекту, започаткованого росiйським Державним музеєм образотворчих мистецтв ім. Пушкіна, — «Повернення «Святого Луки». Західноєвропейський живопис VI—XVIII ст. з музеїв України», який нещодавно завершився у Москві, — розповідає куратор проекту Олена Живкова. — Ініціатором і координатором другої, української, частини проекту є Національний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків. «Європейський вимір» готували кілька років».
Для того щоб обладнати цю виставку, довелося демонтувати постійну експозицію. Ранньохристиянське мистецтво тут представляють візантійські енкаустичні ікони VІ ст. «Богоматір із немовлям» та «Іоанн Предтеча». «Мадонна зі святими Домініком і Петром Мучеником», які належить пензлю майстра з П’ємонту, «Святі Марія Магдалина, Оділія та Клара», що приписують колу Мартіна Шонгауера, «Пейзаж зі сценою з легенди про святого Роха» кола Йоахіма Патініра — це живопис XV—XVІ століть. В експозиції також — полотна італійських та нідерландських маньєристів, послідовників Караваджо, голландських та фламандських майстрів (таких тут переважна більшість). «Хронологічно експозицію завершує дитячий портрет, датований 1811 роком, — коментує Олена Живкова. — У контексті виставки «Європейський вимір» цей твір можна вважати символічним. Його виконав у Парижі барон Жан–Батіст Реньо, живописець з оточення Наполеона Бонапарта, на замовлення Миколи Рєпніна–Волконського, легендарного героя Аустерліца, а дещо пізніше — генерал–губернатора Чернігівської та Полтавської губерній. На картині зображено його маленького сина Василя Рєпніна — майбутнього приятеля Тараса Шевченка та одного з перших слухачів Гоголевих «Мертвих душ».
Виставка «Європейський вимір» у Музеї імені Ханенків працюватиме до 11 жовтня.
Прем’єра вистави «Портрет Доріана Грея» в театрі «Сузір’я» — безперечно, подія нинішнього театрального сезону. >>
Про великий Різдвяний збір українськомовної літератури оголосила соціальна ініціатива «Будинок української книги» (БУК), покликана допомогти зібрати книги для публічних бібліотек в селищах та селах. >>
Український співак Степан Гіга помер у віці 66-ти років: артист у листопаді переніс операцію, тоді представники Гіги писали, що він перебуває у стабільному стані, однак потребує реабілітації. >>
У чеському місті Брно в артхаусному кінотеатрі Kino Art із 2-го по 7 грудня тривали Дні українського кіно. >>
Через знайомі зі школи сюжет і слова, музику і тілесну пластику в Києві виставою «Енеїда» показали шлях до внутрішнього зцілення і самовираження через мистецтво театру чинні військовослужбовці та ветерани російсько-української війни з ампутаціями та важкими ураженнями. >>
Музей історії міста Києва спільно з Інститутом Леонтовича презентували виставковий проєкт «Різдвяний політ «Щедрика». >>