31–й український тиждень моди — Ukrainian Fashion Week, що відбудеться з 10 по 15 жовтня в «Мистецькому арсеналі», пройде під знаком власного ювілею — 15–річчя цієї модної події. Гучних банкетів і довгих промов голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська не обіцяє, натомість рекомендує уважно придивитися до позаподіумної програми, яка на осінньому Тижні обросла цікавими спецпроектами. Дизайнер Юлія Поліщук із дипломами КНУТІД і лондонської школи Святого Мартіна, крім того, що на подіумі UFW покаже свою другу колекцію, ініціювала проект Fashion Move On: це показ короткометражних фільмів, тізерів до дизайнерських колекцій, які є спільною творчістю дизайнерів, режисерів і художників. Поки зголосилися п’ять учасників — додаткові витрати на такі важливі креативні речі, як тізер, поки не всім по кишені або не всім цікаві.
Арт–платформа українських дизайнерів у рамках 15–річчя Ukrainian Fashion Week — це спроба представити модний бренд в арт–форматі: за задумом організаторів, експерти премії Best Fashion Awards пишуть короткі тексти про дизайнерів, які «виросли» під крилом UFW, і спільно з дизайнером створюють інсталяцію, яка є символічним знаком бренду або дизайнерського почерку. Синтез візуального жесту і тексту має дати єдиний образ–асоціацію, як, наприклад, інсталяція Артема Климчука у вигляді великого кола з колючого дроту, всередині якого буде його сукня з минулої, «української», колекції, що символізує недоступність дизайнерських речей. Акцент на взаємодію моди і сучасного мистецтва підсилюють ще два проекти: конкурс графічних робіт (іншими словами, конкурс fashion–ілюстраторів) IMAGO (який проводить UFW у співпраці з Ukrainian Fashion Council), присвячений академічному костюму, і презентація колекції Анастасії Іванової, яку вона створила у співпраці з провідним українським художником Олегом Тістолом. Як сказав «УМ» відомий арт–дилер Ігор Абрамович, це була його ідея — перенести знамениті на весь світ пальми Олега Тістола із циклу «ЮБК» на одяг, а Настя представила такі цікаві ескізи одягу, що Тістолу нічого було заперечити. Крім того, фінансуватиме колекцію один із українських колекціонерів мистецтва. Оскільки на осінньому Тижні показують колекції сезону весна–літо, модні галеристки вже можуть підбирати собі сукні для поїздки на Арт–Базель чи Венеціанську бієнале, а арт–хіпстери — футболки і светри з пальмами.
У графік Тижня органічно влилася Eco Chic Party у ботанічному саду імені академіка Фоміна — програмний захід Наталі Ісупової, мета якого — природне формування еко–свідомості у мешканців сучасного мегаполісу в аспекті модної індустрії.
Цього року виповнюється 5 років модному Дому Сержа Смоліна Idol. За словами дизайнера, незвичним у ювілейному показі Дому буде те, що 80% колекції цього традиційно чоловічого бренду складатимуть жіночі речі: «У мене «подієві» колекції завжди жіночі, — каже «УМ» сам Смолiн. — Надихали мене 70–ті роки (звідти крій та лоск) та 40–ві (прозорі тканини, романтичний настрій). Чоловічий блок буде дуже яскравий: піджаки червоні, білі, хакі, лазурово–блакитні, і багато оксамиту». І показ, і ювілейну вечірку відкриватиме балет у неонових костюмах, на after–party, обіцяє Сергій, буде багато ілюзіону, музичних номерів і подарунків для гостей.
Усі стабільні вітчизняні дизайнери розставлені в графіку по своїх місцях — Лілія Пустовіт відкриває Тиждень, Олексій Залевський робить фінальний феєрверк, а між ними показують нові колекції Вікторія Гресь, Надя Дзяк, Віктор Анісімов, Олена Буреніна, Тетяна Земськова\Олена Ворожбит, Володимир Подолян, Андре Тан, Лілія Літковська, Крістіна Бобкова, Олена Даць, kamenskakononova та інші. Прикметне повернення на подіум UFW Анни Бабенко, яка не показувалася більше п’яти років. У «молодіжному» блоці — два дизайнери(із Грузії і Польщі) показуються в Fresh fashion, і шість — у New names, після 15 жовтня вони мають прокинутися знаменитими...
КОМЕНТАР
Як усе починалося
Ірина Данилевська:
— Коли в 1997 році виникла ідея створення Українського тижня моди, ми звернулися по пораду і підтримку, як правильно створити європейський тиждень прет–а–порте, до паризької Палати [високої] моди. Ми відправили туди лист. Його написала нинішній головний редактор ELLE Україна Соня Забуга, з якою ми тоді працювали разом, і отримали відповідь. Це був факс — тоді ще не було e–mail, не було мобільних телефонів — на 15–16 сторінках, де були викладені положення про проведення тижня прет–а–порте у Франції. Власне кажучи, ці положення і стали тими концептуальними засадами, на яких була побудована Ukrainian Fashion Week. І я пишаюся, щиро пишаюся тим, що жодного разу за ці 15 років ми не зрадили своїм обіцянкам принести і створювати в Україні абсолютно український продукт».