Учора під Міністерством інфраструктури й транспорту на акцію протесту зібралися залізничники. Було їх порівняно небагато — осіб 50–60. Багато тих, хто мав намір взяти участь в акції, в останній момент відмовився. Оскільки, стверджують лідери профспілок, з людьми провели хорошу «залякувальну роботу». «Ми вийшли на мирну акцію протесту, а нас, тут присутніх, ходять поіменно переписують, — каже голова Вільної профспілки Харківської вагонної дільниці №1 Південної залізниці Олександр Абросімов. — То хіба це мир? Хіба можна починати переговори з того, що наш автобус і людей, які в нього сідали, перед виїздом фотографували?».
У руках учасники акції тримали плакати з написами: «Ми віддали залізниці життя, ви — набили кишені», «Не допустимо приХватизацію залізниці і скорочення робочих місць», «Хабарництво знищить «Укрзалізницю»», «Мене незаконно звільнили». Також залізничники принесли на свою акцію два іграшкові паровозики, як вони жартують, «корейського виробництва», щоб «хлопці з Мінтрансу, які свого часу не награлися в залізницю», могли нарешті це зробити.
Головна вимога учасників акції — припинити завуальовану приватизацію «Укрзалізниці». «Ми відслідковуємо ситуацію з іншими галузями, бачимо, як передано в приватні руки енергогенеруючі компанії, а вугільні підприємства взагалі віддано за безцінь. Шахтарі при цьому мають жебрацьку зарплату й змушені тікати з шахтарських містечок, які вимирають. І це — результат роботи ефективного власника! — каже голова Всеукраїнського страйкового комітету Костянтин Ільченко. — Сьогодні нас намагаються переконати, що залізниця теж потребує саме цього «ефективного» власника. І результати ми бачимо: триває скорочення залізничних депо, погіршилася в рази якість обслуговування пасажирів, квитки дорожчають. А ця карикатура корейська взагалі не витримує жодної критики! Для чого Колесников її купив? Щоб принизити нас, а самому заробити мільйони? Ми тут для того, щоб запитати Колесникова про це».
Корейські «Хюндаї» тепер є улюбленою темою глузувань не тільки пасажирів, а й самих залізничників. «Хто буде нести відповідальність за купівлю цього металобрухту? — каже голова вільної профспілки Південної залізниці Сергій Лашко. — Скільки вони ламаються — це знають тільки залізничники. Коштують ті «Хюдаї» стільки, що, напевно, можна було б «Боїнги» купити і пересадити пасажирів на них. При цьому ми маємо аналогічні вітчизняні поїзди! Крюковський завод випустив прекрасну електричку, але чомусь її не запустили».
«Я працюю машиністом пасажирських поїздів. І часто бачу ті «Хюндаї», — каже машиніст локомотивного депо «Кременчук» Сергій Москалець. — По 7–20 осіб сидить на весь потяг. Зате пасажирські поїзди змушені чекати по годині–дві, поки проїде оце чудо корейської техніки. З розповідей касирів ми знаємо, як потяги робили збитковими, щоб їх відмінити. Начальник поїзда обілечував пасажирів просто у вагонах, а не через касу. А по комп’ютеру виходило, що пасажирські поїзди ходять порожні!».
Скасування багатьох потягів не до вподоби ні пасажирам, ні самим залізничникам. «Поїзд «Кременчук—Львів» знищили як нерентабельний, хоча пасажирів на ньому було вдосталь, — каже провідниця Валентина Баль. — Знищили потяг «Кременчук–Москва», натомість зробили «причіпку», хоча пасажирів тут не бракувало. Знищили нічний потяг «Кременчук—Київ», ним було зручно добиратися студентам на навчання і мамам з маленькими дітками в «Охматдит» на консультації. А оскільки кількість потягів скоротили, провідники мусять чекати своєї черги, щоб наробити норму годин і отримати оту жалюгідну зарплатню».
Свої проблеми і болючі питання учора залізничники все ж змогли донести до чиновників Мінтрансу — лідерів акції таки запросили на переговори. «Ми не виграли і не програли, — повідомив «УМ» за результатами перемовин Олександр Абросімов. — Ми домоглися перегляду можливості повернення в графік деяких скасованих потягів. Також матимемо можливість (на прикладі Харківської вагонної дільниці) показати представникам міністерства ті порушення, які мають місце на залізниці. Для їх фіксації вони пришлють своїх представників. Якщо чиновники не дотримаються своїх обіцянок, ми залишили за собою право перекрити рух на залізничних коліях».