У Черкасах ввели в експлуатацію новий асфальтний завод. Ця урочиста подія була затьмарена диверсією. За словами черкаського міського голови Сергія Одарича, під час запуску заводу заклинив бітумний насос і коли його розібрали, то виявили там великий шматок брезентової тканини. Міський голова переконаний, що брезент не міг опинитися там випадково, бо бітумна система, наголошує він, — це абсолютно закрита система труб діаметром до десяти сантиметрів. А єдиним способом потрапляння в систему є труба подачі бітуму з автоцистерни в стаціонарну цистерну–накопичувач. Але там стоїть сито й аналогічні насоси.
«Отже, тканина була свідомо вкладена всередину трубопроводів при монтажі обладнання. Тож упродовж трьох годин слюсарі, обпікаючи руки (температура насоса і бітуму всередені нього становила 180 градусів, при охолодженні бітум застигає і насос розібрати неможливо), на двох квадратних метрах майданчика на висоті 12 метрів виймали з розпеченого бітуму залишки брезенту», — розповідає Сергій Одарич. Але, наголошує міський голова Черкас, незважаючи на такі прикрощі під час запуску асфальтного заводу, роботою підприємства він задоволений.
«Якість асфальту — бездоганна, зауважень до цього немає. Два наступні тижні триватиме випробування на пропуск асфальтом води», — говорить «УМ» Сергій Одарич.
Обладнання на новому Черкаському асфальтному заводі — вітчизняного виробництва, його привезли із Кременчука. Як розповідає директор заводу «АБЗ»Олександр Густельов, потужність нового підприємства — 130 тонн асфальту за годину, або тисячу тонн за зміну. На заводі виготовляють звичайний асфальт і щебенево–мастильний асфальтобетон. Усі роботи автоматизовано. Власна лабораторія підприємства перевіряє продукцію на необхідний вміст бітуму, щебеню, добавок, і якщо знаходить відхилення, відразу вносяться зміни до комп’ютерної програми.
Із перших днів роботи асфальтного заводу в Черкасах активно почали ремонтувати дві вулиці. Якими темпами шляховики ведуть ці роботи, свідчить така цифра — тільки за один день на асфальтування вулиці Благовісної було використано рекордну кількість асфальту — 840 тонн.
«Кошти на ремонт доріг надходитимуть із чотирьох джерел: власні надходження бюджету розвитку, кошти від облігацій, дорожній фонд та субвенція з державного бюджету на ремонт доріг. Загалом це складатиме близько 84 млн. гривень», — зазначає заступник черкаського міського голови Олексій Леонов.
Під час ремонту міських доріг, розповідає мер Сергій Одарич, на всіх етапах асфальтування влада міста прискіпливо контролює роботи. Для цього на кожному об’єкті постійно перебувають один–два працівники технагляду, тобто «кожна лопата асфальту контролюється». Для контролю якості укладки асфальту міська влада Черкас запросила представників двох інститутів із Харкова та Києва. На заасфальтованих дорогах вони будуть проводити вирубки асфальту й аналізувати щільність його укладки, товщину і якість укатки. Ці фахівці моніторитимуть кожну вулицю, кожен квартал. Якщо зафіксують відхилення від норм і правил, підрядники повинні будуть терміново все підкоригувати. Але візуально, наголошує Сергій Одарич, поки що претензій до ремонту доріг немає. Якщо технологічно все буде витримано, то гарантія капітального ремонту черкаських вулиць — 12—15 років.