Реформи заради туризму
Другим чудом грузинського реформування (після славнозвісних змін у поліції, зокрема й боротьби з корупцією), може стати туристична галузь. Ще на початку 2000–х Грузія переживала період справжньої руїни: Тбілісі справляв враження провінційного пострадянського міста, загубленого десь у 90–х, а Батумі, сьогоднішній «грузинський Сингапур», міг бути локацією для рімейка «Сталкера». Але у 2006–му уряд спрощує візові правила для іноземців — до 90 днів безвізового перебування в країні, подібна система була запроваджена і в Україні; у 2009–му Грузія збільшила термін до року: сьогодні це правило працює для громадян більше ніж 80 держав. Незважаючи на проблемні стосунки з Росією, з березня цього року громадяни РФ також можуть вільно в’їжджати в Грузію (90 днів безвізового перебування, аналогічна норма діє і для українців). Паралельно — за підтримки міжнародних фондів й залучення іноземних інвестицій — реконструюють аеропорти, ремонтують дороги, створюють інфраструктуру: Грузія й сьогодні нагадує великий будівельний майданчик.
Черговим досягненням у туристичній галузі стало входження на ринок авіаперевізників лоукоста Wizz Air, який з 27 вересня здійснюватиме перельоти за напрямком Кутаїсі—Київ. Тепер квиток в один бік коштує 150—260 грн., що в п’ять разів менше за сьогоднішню ціну на рейс МАУ до Тбілісі, чи «Аеросвіту» в Батумі. Минулого понеділка на презентації рейсу від Wizz Air президент Михаїл Саакашвілі пообіцяв неабияку вигоду і грузинам, які полюбляють подорожувати, розповівши про дешеві квитки: 22 євро — до Києва і 20 євро — до Лондона, Берліна й інших міст. За словами Беки Джакелі, заступника голови Національної туристичної адміністрації Грузії, який невдовзі переходить на роботу у Всесвітню організацію туризму, переговори також тривають і з Ryanair.