У Донецьку, як учора коротко повідомляла «УМ», став до ладу останній стратегічний об’єкт до Євро–2012 — залізничний вокзал. «Залізні ворота» шахтарської столиці — це симбіоз двох архітектурних стилів — «сталінського класицизму» та сучасного «хайтеку». Вони навряд чи здивують вишуканих європейців, проте для наших співвітчизників стануть приємним сюрпризом.
Новий комплекс — це відреставрована будівля «старого» вокзалу, новозведені приміський та транзитний вокзали, два конкорси (переходи над коліями), автостанція, а також два торговельнi комплекси. По суті це — вокзал–сіті, де пасажирам буде максимально зручно і пересуватися, і відпочивати.
За даними інтернет–видань, на єдиний залізничний вокзал в Україні, який реконструювали до Євро–2012, було затрачено близько одного мільярда бюджетних коштів. «Він не має аналогів в Україні й відповідає всім європейським вимогам», — зазначив генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак.
Відкриваючи у понеділок оновлений залізничний термінал віце–прем’єр–міністр інфраструктури Борис Колесников відзначив, що, отримавши європейський залізничний вузол, тепер потрібно буде забезпечити його працівникам і європейську зарплатню.
«Це унікальний проект, — розповів «УМ» головний інженер Донецького залізничного вокзалу Ігор Бєлоусов. — Тут використовувалися найсучасніші технології, більшість з яких застосовували в Україні вперше. Це системи вентиляції, обігріву, кондиціонування, облицювання приміщень тощо. У результаті реконструкції повністю оновлена вся залізнична інфраструктура».
Площа вокзалу зросла у 2,5 раза. Замість 17 тисяч пасажирів новий термінал за добу може прийняти 35 тисяч. Розподілено пасажиропотоки: відтепер пасажири дальнього і приміського сполучень не будуть перетинатися. Зручності прибулим надасть також і розташована з тильної частини вокзалу автостанція. Розділено також вантажний і пасажирський транспорт. Залізничники запевняють, що більше не виникатимуть ситуації, коли по пасажирській колії курсуватимуть «товарняки». Нині Донецьк готовий приймати сучасні швидкісні потяги «Хюндай» i «Шкода». Для цього подовжено три пасажирські платформи, що дозволить одночасно приймати два потяги.
На вокзалі збільшено кількість кас для продажу квитків та розмір касових залів. Кількість місць у кімнатах для відпочинку та залах очікування зросла зі 120 до 510. Комплекс оснащено 26 ескалаторами (раніше не було жодного) та 26 ліфтами, 29 електронними табло та 120 камерами спостереження, двома десятками інформаційних моніторів. Для зручності посадки і висадки обладнані високі платформи.
Особлива увага приділятиметься пасажирам з обмеженими фізичними можливостями. Для них функціонує окрема зала очікування, туалет, обладнано шість спеціалізованих ліфтів та стільки ж ескалаторів, пандуси, кнопки виклику касирів тощо.
Під час першого відвідання залізничного вокзалу журналістам показали «першу ластівку» — швидкісний потяг «Хюндай». Рухаючись зі швидкістю 160 км/год, із Донецька до Києва тепер можна дістатися за 6 годин 30 хвилин. «Їхати в такому потязі зручно, навіть приємно, майже не чути сторонніх шумів», — розповідає перший заступник начальника служби пасажирських перевезень Донецької залізниці Ростислав Христофулов. Для інвалідів–колясочників у першому вагоні передбачено шість місць та спеціальні туалети». Правда, обійдеться така «приємність» значно дорожче. І хоча особливу різницю між вагоном 1–го і 2–го класів помітити важко, проте в грошах різниця відчутна. Якщо квиток у вагон 1–го класу з Донецька до Києва коштує 564 гривні, то 2–й клас майже на 200 гривень дешевший.
Уже 27 травня двосистемні регіональні потяги дев’ятивагонної комплектації курсуватимуть за маршрутом Київ—Харків і Київ—Львів, з 5 червня відкриється лінія Київ—Донецьк. Відповідаючи на запитання журналістів, Борис Колесников зазначив, що рухомий склад української залізниці не оновлювався як мінімум 25 років і повністю вичерпав свій ресурс. «Так званих класичних нічних потягів через п’ять років не залишиться, бо вони вичерпали свій ресурс. Ніхто не буде ризикувати життям людей. Їм на заміну прийдуть швидкісні нічні «Хюндаї», — сказав урядовець. Хоча багатьом пасажирам було зручно подорожувати саме вночі: ввечері сів на поїзд, а вранці — вже в пункті призначення. Тепер же дорогу з Донецька до Києва доведеться долати вдень і сидячи, адже спальних місць у швидкісних «Хюндаях» не передбачено. n