Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Маша Куліковська, «Армія клонів» — одна з робіт «Гендеру...»
Територія колишнього заводу ізоляційних матеріалів на околиці Донецька віднедавна стала модним арт–майданчиком. Любов Михайлова, донька екс–директора заводу і сама бізнесвумен, колекціонер, взялася за модну у світі тему — перетворення промислових об’єктів на майданчики для contemporary art. Недавно стало відомо, що британські архітектори Рік Роуботам і Крістс Ернстcонс розробляють для заводу проект «креативного села» — такого собі культурного кластера з галереями, художніми майстернями, ресторанами, магазинами, природним басейном, велосипедними доріжками, кінотеатром, парком, газонами на дахах цехів, а головним ландшафтним маркером «села» буде ближній терикон. Головне завдання при цьому — зберегти промислову забудову в тому вигляді, в якому вона була задумана, зберегти дух місця і зв’язок з історичною специфікою регіону. За таким принципом були побудовані московський центр сучасного мистецтва «Винзавод» (на території заводу «Московська Баварія»), лондонська Tate Modern (у приміщенні колишньої електростанції), міланська Fabbrica del vappore (у цехах трамвайноскладального заводу) тощо.
Неприбутковий недержавний фонд «Ізоляція», який ініціював і втілює цей довгостроковий проект, уже провів кілька гучних акцій — лекції, в тому числі Оксани Забужко, стипендії для українських та іноземних художників, наукову конференцію, виставку відомого і популярного китайського художника Цай Гоцяна «104 метри під землею».
Завтра виставкою «Гендер в ІЗОЛЯЦІЇ: право на самоконструювання в умовах патріархату» відкривається на теритоії «Ізоляції» нова галерея «Медпункт» — власне в приміщенні колишнього медпункту. Автентичність назви менеджери «Ізоляції» трактують як «місце діагностування проблеми,... зону виявлення больових точок і швидкого реагування». Ініціаторка «Ізоляції» Любов Михайлова живе здебiльшого за кордоном, тому в донецьку дійсність вона привносить західні технології і теми: збереження індустріальної архітектури, ідею культурного кластеру, екологічність технологій (стильні візитки Любові Михайлової зроблені з переробленої вторсировини). У цьому ж ряду стоїть і тема гендеру, яку не назвеш суперактуальною для України, але ду–у–уже модною і соціально важливою для західного світу. Про кураторку виставки Олену Червоник, яка отримала докторський диплом в унівнерситеті штату Канзас(США) і працювала помічником куратора на різних європейських імпрезах, уже з великим захопленням відгукуються київські фахівці.
«Ілюстрації» до теми рівності\нерівності людей у суспільстві за статевою ознакою зробили Маша Шубіна, Жанна Кадирова, Марина Скугарєва, Лада Наконечна, Ксенія Гнилицька, Олексій Салманов, Роман Бондарчук та інші, тут згодилася естетика шоку та огидного мистецтва, яку практикують Аліна Клейтман, Маша Куліковська, Любов Малікова. Причому чоловікам, судячи з кількості учасників проекту (всього троє), є мало що сказати на гендерну тему. Оскільки в основі гендеру лежить вічний сюжет про чоловіка й жінку, а третій — це суспільна норма, то виставка про «гендерну перформативність», яка проявляється через механізми мімікрії, рольової поведінки, пригнічення інакшості — обіцяє цікаві візуальні утіхи.
Із 17 до 30 квітня у Харкові проходить шостий фестиваль молодіжних проектів Non Stop Media, який задумала і весь цей час організовує Тетяна Тумасян — директорка харківської Муніципальної галереї, співвласниця галереї VovaTanya і кураторка виставкових проектів ЄрміловЦентру. На цих майданчиках, та ще в кінотеатрі «Боммер», і проходять головні події фестивалю: літературно–музична акція «ШРИФТ» куратора Сергія Жадана, концерт харківської групи Pur:Pur, програма короткометражок Вищих режисерських курсів (Москва), виставка українського і литовського молодого мистецтва, перформенс від ТанцЛабораторіуму, майстер–класи членів журі. До речі, цього року і програма — хоч кидай усе і їдь у Харків, і журі — авторитет на авторитеті: Віктор Мізіано, Борис Михайлов, Сергій Братков, Тетяна Тумасян, Олександр Шабуров і Влодко Кауфман. На фестиваль подавали 134 проекти з усіх регіонів України, а також з Угорщини, Румунії, Італії, Литви, Росії, Словаччини, у ЄрміловЦентрі експонується виставка 24 учасників фестивалю, які ввійшли в шорт–лист конкурсу. Після простого переліку імен і проектів головне питання «круглого столу» «Опозиція: центр/периферія в художньому житті України» звучить риторично.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>
Один з найвідоміших українських театральних режисерів — Давид Петросян — представив прем’єру на сцені Національного театру імені Марії Заньковецької у Львові. >>
Благодійний фонд «МХП-Громаді» та Український культурний фонд оголосили про запуск нового грантового конкурсу «Культура у фокусі громад» із фінансуванням від 500 тис. до 1 млн грн на культурні проєкти. >>