Перетинаючи темряву. У Києві презентували альбом рідкісної музики українських композиторів
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Присуджено сьогорічну премію з літературної критики імені Олександра Білецького. Її засновники — Національна спілка письменників та Інститут літератури Академії наук. До журi входять володарi попереднiх вiдзнак, зокрема, Володимир Панченко, Михайло Слабошпицький, Костянтин Москалець. Головує академiк Вiталiй Дончик. Грошове наповнення — 2000 гривень.
Лавреатами нині стали двоє: молодий київський критик–аспірант Олександр Стусенко та доктор філологічних наук з Херсону Ярослав Голобородько. Останній — експерт Всеукраїнського рейтинґу «Книжка року» в номінації «Красне письменство», автор кількох книжок про відомих письменників: Юрія Андруховича, Юрія Винничука, Сергія Жадана, Павла Загребельного, Тараса Прохаська, Ірен Роздобудько, Тараса Федюка, Василя Шкляра та ін. Упродовж двадцяти років на Херсонському державному телеканалі виходить його авторська програма «Літературна скарбниця Таврійського краю».
В останній книжці «Елізіум. Інкорпорація стратоґем» (Х.: Фоліо) Я.Голобородько постає в яскраво–упізнаваній манері популярного літаналітика, якому підсильний широкий регістр словесно–смислової характеристики персонажів. Ось декілька зразків стилю професора–лавреата:
про Оксану Забужко: «Еротична і сексментальна харизма... Історія пристрасті, вибухового, наче еякуляція, захоплення»;
про Марію Матіос — «Письменниця з цілковитою традиційністю послуговується файлами і порталами народної пам’яті, на сайтах якої записано силу–силенну доль і драм... Основні клейноди прозової манери Марії Матіос — соковитий пленер народного життя, живопис характерів із народу, реставрація живої мови... Реакції на тиск і пресинг соціуму»;
про Леся Подерв’янського — «Великий комбінатор», що експериментує з накладанням, перехрещенням і схрещенням естетичних смаків, норм, цінностей... Він здійснив переформатування слова... Насправді сприйняття його текстів передбачає підготовленого і навіть елітарного читача, який за усією їхньою ритуальною глумливістю й провокативністю зможе виділити, відчути, пережити усвідомлення дисгармонійності того, що відбувається у глибоко прихованих файлах людської самосвідомості».
Минулорiчним лавреатом лiтературно–критичної премiї iм. О. Бiлецького став iще один експерт «Книжки року» — заступник головного редактора журналу «Всесвiт» Дмитро Дроздовський.
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>