Усі або НІКОго

18.04.2012

«Але всі ми знаємо, що це — частина гри», — з гіркою посмішкою констатував Міхаель Шумахер після завершення Гран–прі Китаю. «Червоний барон» виявився єдиним гонщиком, який зійшов із дистанції в Шанхаї. Численним шанувальникам таланту Шумі здавалося, що ось цього разу уславлений ветеран нарешті підніметься на подіум. Семиразовий чемпіон світу показав найкращий час у другій вільній практиці, був третім у кваліфікації (а стартував узагалі з другого місця через штраф для Льюїса Хемілтона), майстерно стримував переслідувачів… Але після 16–го кола трапився піт–стоп, і Міхаелеві знову не пощастило: техніки погано закріпили заднє праве колесо, й невдовзі Шумахер був змушений зупинитися на узбіччі — щоб не створювати загрозу для інших пілотів.

Навіть за таку віртуальну загрозу стюарти оштрафували команду «Мерседес» на 5 тисяч євро (могли б бути значно жорсткішими, якби Шумі не припинив гонку). Утім таке «копійчане» стягнення не здатне зіпсувати «Мерседесу» свято. Уперше з 2010 року — після нового приходу у «королівські перегони» — команда зі Штутгарта виграла Гран–прі. Перемогу для німців здобув 26–річний співвітчизник Ніко Росберг, у кар’єрі якого це теж перше «золото» у «Формулі–1» (після 111 стартів!). У суботу син чемпіона світу 1982 року Кеке Росберга у Шанхаї здобув свій перший «поул», і наступного дня без особливих проблем довів свою перевагу над переслідувачами.

Крім іншого, це означає, що «Мерседеси» в цьому сезоні цілком спроможні на рівних конкурувати з минулорічними лідерами. «Вітаю всю команду й Росберга з перемогою, я дуже радий за нього, — наводить сайт Autosport.com слова Міхаеля Шумахера. — А за себе скажу, що нинішній болід W03 набагато більше підходить під мій стиль пілотування, ніж попередні дві машини, і це вселяє впевненість. Я вірю, що знову зможу перемагати. Відчуття близькі до тих, які були в мене на початку співпраці з «Бенеттоном» і «Феррарі». Ми пройшли довгий шлях підготовки, нав’язування боротьби, перемог. І нині з «Мерседесом» ми приходимо до вирішальної стадії. Більшість людей поняття не мають, як багато всього треба змінити, скільки потрібно зусиль та інвестицій. У 43 роки я знову долаю все це. Роблю це тому, що я дуже люблю те, що роблю».

Загалом, Гран–прі Китаю було багатим на обгони, контакти й інтриги. Прикметно, що в очковій зоні аж три команди приїхали «попарно». На подіумі разом із Росбергом стояли обидва пілоти «Макларена» — завдяки цьому британська «стайня» і вирвалася суттєво вперед у Кубку конструкторів. Наступні дві позиції зайняли гонщики «Ред булла», лідери минулого року, причому Марк Уеббер випередив чинного чемпіона Себастьяна Феттеля. Трохи нижче разом фінішували обидва «Уїльямса».

Про те, що в їхні машини нині конкурентоспроможні, говорять представники як мінімум чотирьох команд. На трьох стартових етапах сезону перемагали гонщики трьох різних «стаєнь». Хіба це не означає, що 2012 рік у «Формулі–1» буде значно більш непередбачуваний, ніж попередній?

Уболівальники з нетерпінням очікують четвертого етапу, який має відбутися вже 22 квітня у Бахрейні. Нагадаємо, минулого року цей Гран–прі скасували через опозиційні маніфестації в руслі «Арабської весни». Теперішні перегони теж були під великим питанням, і цього тижня у Бахрейні знову очікуються певні вуличні хвилювання, але боси «Ф–1» зважили на всі ризики, і президент ФІА Жан Тодт констатував: «Політика — не наша справа. «Формула–1» — це спорт. Після ретельного вивчення ситуації ми можемо казати, що Гран–прі в Сахірі вочевидь відбудеться».

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 3–й етап. Гран­прі Китаю. Міжнародний автодром Шанхая. (305,066 км; 56 кіл)

Залікова десятка: 1. Росберг («Мерседес») — 1:36:26.929. 2. Баттон — відставання 20,626 сек. 3. Хемілтон (обидва — «Макларен») — +26,012.

4. Уеббер — +27,924. 5. Феттель (обидва — («Ред булл») — +30,483. 6. Гросжан («Лотус») — +31,491. 7. Сенна — +34,597. 8. Мальдонадо (обидва — «Уїльямс») — +35,643. 9. Алонсо («Феррарі») — +37,256. 10. Кобаясі («Заубер») — +38,720.

Загальний залік: Хемілтон — 45, Баттон — 43, Алонсо — 37, Уеббер — 36, Феттель — 28, Росберг — 25, Перес («Заубер») — 22, Райкконен («Лотус») — 16, Сенна — 14, Кобаясі — 9, Гросжан — 8, Ді Реста («Форс Індія») — 7, Вернь («Торо россо»), Мальдонадо («Уїльямс») — 4, Рік’ярдо («Торо россо»), Хюлькенберг («Форс Індія») — 2, Шумахер («Мерседес») — 1.

Кубок конструкторів: «Макларен» — 88, «Ред булл» — 64, «Феррарі» — 37, «Заубер» — 31, «Мерседес» — 26, «Лотус» — 24, «Уїльямс» — 18, «Форс Індія» — 9, «Торо россо» — 6, «Іспанія», «Катерхем», «Марусся» — 0.