LES VOYAGES DE L’АME / ALCEST
Оцінка «УМ»: @@@@@
Есенція: блек–метал + пост–рок + шугейз = успіх.
Єдиний альбом наразі заслужив тверду «п’ятірку»: третя за ліком робота французької формації Alcest од попередніх — також блискучих — відрізняється прилизаним (хоча й густим) звуком, одначе вона так само мелодійна і талановита. Лідером цього музичного утворення є геніальний композитор, поет, співак Стефан По, котрий виступає під псевдонімом Neige (Неж тобто Сніг). Незабаром йому виповниться всього 27.
ANIMAL JOY / SHEARWATER
Оцінка «УМ»: @@@@@
Есенція: танцювальний поп на рваній ритм–секції.
Техаське тріо «Буревісник» належить до найплодовитіших незалежних інді–ансамблів США: за якусь дюжину років існування вони змогли записати вісім студійних релізів. Останній із них — психоделічний та життєрадісний — близький до статусу видатного. Невеличким недоліком CD «Тваринна радість» є компілятивність, себто він нагадує, радше, збірник, а не альбом… Зверніть увагу на вокал: манерний, щемливий, глибокий.
DON’T THINK / THE CHEMICAL BROTHERS
Оцінка «УМ»: @@@@@
Есенція: вічні цінності (чи щось у цьому дусі).
Канони античної драматургії вимагали, аби розвиток подій у п’єсі тривав рівно добу. «Хімічні братики», електронно–танцювальний дует із Манчестера, переконвертував цей принцип на сучасний лад: «Не думай», їхній потужний відеоконцерт показували у кінотеатрах лише 1 лютого. Втім уже за півтора місяця добірку з двох десятків треків (серед яких третина раніше не видавалася) випустили на компакт–дисках.
FOR YEARS AND YEARS / IT’S A MUSICAL
Оцінка «УМ»: @@@@1/2
Есенція: до зірок — через мінімалізм.
Про цей шведський дует і досі «мовчить» Вікіпедія, що, втім, не заважає йому тішити слухачів уже другою чудовою платівкою. Упродовж «нульових» згадана скандинавська країна подарувала світові кілька хороших проектів (зазвичай вони складаються з двох учасників), які орієнтовані на 1980–ті, ось і пара з міста Мальме «продукує» позірно інфантильний, простий, лаконічний електро–поп, що світиться затіненою красою.
ALWAYS / XIU XIU
Оцінка «УМ»: @@@@
Есенція: перманентне перебування на межі.
Поняття щирості має багато відтінків та емоційних рівнів, у сучасній же поп–музиці є група, яка в цьому аспекті повсякчас впадає у крайнощі. Йдеться про дует із Сан–Дієго (Каліфорнія), «титулка» котрого вимовляється, як «Шу Шу». З точки зору стилістики вони грають колючий пост–панк на електронній основі, композиційно мінімалістичний і «обрамлений» поезією з фразами на кшталт: «Твій батько першим побував у тобі».
OLD IDEAS / ЛЕОНАРД КОЕН
Оцінка «УМ»: @@@@
Есенція: а замість співу — речитатив.
Іще 1967 року великий канадець оприлюднив дебютний повноцінний альбом, і відтоді керується у творчості двома принципами: нові диски він видає з великими перервами і без різких стилістичних змін. До 1980–х Леонард опановував контекст акустичного фольку, три останні декади — приблюзованого соулу, а його «Старі ідеї» — то знову витончена, спокійна й трохи втомлена музика, яка особливо подобається старим людям.
WRECKING BALL / БРЮС СПРІНГСТІН
Оцінка «УМ»: @@@1/2
Есенція: застій американського класика.
Черговий реліз видатного уродженця Нью–Джерсі одразу вражає американськістю: Спрінгстін завше полюбляв акцентувати на національній приналежності, не зрадив принципам і цього разу — музичною підкладкою просякнутих громадянським пафосом пісень став кантрі (уперемішку з кельтським фольком та хард–роком). І, попри все, «плюси» платівки не перекривають її ж «мінуси», насамперед художню вторинність.
LE VOYAGE DANS LA LUNE / AIR
Оцінка «УМ»: @@@
Есенція: актуальна фонова музика.
Сьома повноцінна платівка знаного французького дуету, як і останні, хороша й… далека від ідеалу. З одного боку, дуже вдалим кроком виявилася архаїзація ритм–секції: барабани стилізували під 1960–ті, а партію баса — під 1970–ті. З іншого ж, традиційний акцент на синтезатори спричинив те, що переважаючі тут мляві інструментальні етюди зливаються в полотно, яке найкраще підходить до оформлення рекламних роликів.
NOCTOURNIQUET / THE MARS VOLTA
Оцінка «УМ»: @@@
Есенція: бубльґум од професіоналів.
Головна прог–рок–група планети, як іменують секстет із Техасу, дебютними релізами зробила заявку на статус лідера світової гітарної музики, проте з кожним наступним їхнім диском ставало зрозуміло: вище стартової планки вони не стрибнуть. Перший у новому десятиріччі альбом TMV не має чогось свіженького порівняно з попередніми, а слухати його, внаслідок багаторівневої структури композицій, доволі проблематично.
HOW ABOUT I BE ME (AND YOU BE YOU)? / ШИНЕД О’КОННОР
Оцінка «УМ»: @@@
Есенція: й знову — пошуки власного «я».
Коротко стрижена ірландка, володарка рідкісного імені Шинед цьогоріч відзначатиме чверть століття творчої кар’єри. За цей період вона встигла зробити всі можливі для великої артистки помилки й спробувати всі можливі жанри. 2012–й вона «привітала» четвертим розлученням і претензійною поп–рок–платівкою, де багато як провокаційних висловів, так і композиційних недоречностей.
BORN TO DIE / ЛАНА ДЕЛЬ РЕЙ
Оцінка «УМ»: @@1/2
Есенція: підростаюча «королева» — гола!
Вочевидь, цього року поп–сцена ще не чула суперечливішої роботи: хтось бачить у неординарної зовнішності дівчині майбутнього лідера хіт–парадів, а інші вважають її мильною бульбашкою. Автору цих рядків ближчий другий погляд, бо CD «Народжена, щоби померти» не містить абсолютно нічого оригінального, оскільки схожа на сукню, зшиту з поцуплених клаптів, читай — виконавців. І хорошим голосом панянка обділена.
A DIFFERENT KIND OF TRUTH / VAN HALEN
Оцінка «УМ»: @@1/2
Есенція: для ветеранів.
Остання номерна платівка гурту зі 40–річним стажем вийшла в березні 1998–го. Втім, і нову роботу майже на 100% утворюють перезаписані старі композиції — може, в цьому причина її вражаючої старомодності: панівна тут суміш «хард–рок плюс хеві–метал» віджила своє ще у середині 1980–х. До позитиву «Різної правди» віднесемо хіба що цікаві елементи фанку й (місцями) талановито прописану т.зв. «рифову» мелодику.
KISSES ON THE BOTTOM / ПОЛ МАККАРТНІ
Оцінка «УМ»: @@
Есенція: пережованої котлети не бажаєте?
Сольна кар’єра сера Пола, що триває вже понад чотири десятиліття, зазнала багатьох художніх витків і трансформацій: екс–вокаліст «Бітлз» спробував чимало стилів, урешті дійшовши до поп–джазу. Й… прогадав: 14 пісень його 22–ї студійної платівки створюють враження суцільного млявого треку, стилізованого під джазову естетику. Тут немає навіть елементарного — жодної мелодії, яка б запам’яталася.
ROSES / THE CRANBERRIES
Оцінка «УМ»: @@
Есенція: закопайте, звідки відкопали.
«Журавлина» не випускала нових релізів майже 11 років: настільки велику перерву зумовив тимчасовий розпад групи, спричинений, як пояснювали учасники, «творчим тупиком». Альбом «Троянди» виразно свідчить про те, що «тупик» не подолано: його контент — це звичний для ірландського квартету примітивно–безхребетний поп–рок, овіяний дешевою романтикою й непристойною відсутністю прагнення еволюціонувати.
MDNA / МАДОННА
Оцінка «УМ»: @@
Есенція: потенційно — провал–ганьба–безслав’я року.
То що ж ми зустрічаємо на «гарячій» (вийшла–бо якраз наприкінці березня) платівці безголосої «поп–королеви»? В аспекті музичному — жалюгідний симбіоз техно й синти–попу, де навіть паростки мелодій придушено машинними ритмами. Натомість у аспекті текстовому жахаємося безсоромних посилів (приклад: «Я — грішниця, й це подобається мені…»), за які свого часу спалювали на вогнищах.
ОЦІНКИ
@@@@@ — потрясаюче, @@@@1/2 — чудово, @@@@ — сильно, @@@1/2— талановито, @@@ — непереконливо, @@1/2 — посередньо, @@ — слабко, @1/2 — погано, @ — жахливо