Такого шоу український музичний бізнес не мав iз часів пам’ятного розлучення «Океану Ельзи»: коли у 2004 році з гурту демаршували Юра Хусточка та Дмитро Шуров. Другий скандальний «розбіг» влаштували «Гайдамаки». Паралелі невипадкові: обидві формації мають шалену популярність, а отже, є що ділити — пісні, назву, прихильників, крім того, в обох випадках в інфопростір була кинута фраза «шукайте жінку» (за твердженням музикантів з «Гайдамаків», негаразди в колективі почалися, відколи Ярмола одружився на українці з Польщі).
Історія закрутилася наприкінці минулого тижня, коли в інтернеті з’явилося дві відозви. Перша — лист музикантів формації (Володимир Шерстюк, Іван Леньо, Олександр Дем’яненко, Сергій Борисенко, Сергій Соловій), де йшлося, що «гурт ««Гайдамаки», у тому складі, в якому ви звикли його бачити, існування не припиняв, але через непримиримі творчі розбіжності «Гайдамаки» обрали різні музичні шляхи з вокалістом Олександром Ярмолою». Друга — заява фронтмена Олександра Ярмоли: «Кілька днів тому було презентовано оновлений офіційний сайт гурту, нових музикантів колективу та нову пісню. Рішення, на перший погляд, різке, але обґрунтоване». Далі йшов перелік розбіжностей творчого і фінансового характеру.
Оскільки любов до «Гайдамаків» в Україні дійсно всенародна i за кілька днів виникло багато різноманітних трактувань, «УМ» намагається розставити крапки над «і», розпитавши про деталі самих учасників конфлікту. Говорить Володимир Шерстюк:
— Ми наголошуємо — новоутворений Ярмолою польсько–український колектив не є «Гайдамаками». Це — музична фальсифікація, недостовірний клон вельми відомого у світі та Україні колективу. І ще раз підкреслюємо, що сам Ярмола раніше заявляв, що гурт мав би називатися «Ярема» та грати зовсім іншу музику.
Ми вважаємо неприпустимим, що чужі музиканти виконуватимуть наш матеріал, напрацьований «Гайдамаками» протягом 15 років. Зі свого боку, ми продовжуємо працювати і вже завершуємо роботу над новим матеріалом: це будуть добре відомі «Гайдамаки», водночас iз новим звучанням і колоритом.
Щодо авторських прав на музичний контент «Гайдамаків», то юридично всі права належать нашим видавцям: українському лейблу «Компмюзік», ліцензіату міжнародного мейджор–лейблу EMI.
* * *
Якщо заява колективу зрозуміла у своїй простоті, то звернення фронтмена інтригує деталями на кшталт: «більшість музикантів першого складу «Гайдамаків» поступово залишила гурт і, на мій погляд, з молодого позитивного колективу однодумців гурт перетворився на комерційний проект за участю нових людей, несвідомих того, як усе складалося на початку» та «півроку тому несподівано для себе я отримав гостру критику, вимогу віддати контакти всіх партнерів, «змінити шаровари на «Ролекс» та перестати співати на соціальні теми». Тому з’ясовуємо у самого Ярмоли.
— Суперечки, що нині досягли кульмінації, розпочалися в команді десь рік тому. Внаслідок необґрунтованих образ і принижень з боку музикантів я почав думати про соло–проект з іншими музикантами. Невдовзі моїми колегами і партнерами стали двоє гітаристів з відомої польської формації Mech та барабанщик київського гурту «Мешканці сонця». Польські музиканти мають величезний професійний досвід, купу відзнак, а головне — своє бачення саме європейського формату сучасної рок–музики. Усі вони — мої давні друзі й з ентузіазмом поставилися до пропозиції утворити новий проект. У складі «Гайдамаків» поєднання року і фольку становило співвідношення десь 50 на 50, нині року буде більше, але також, безперечно, будуть елементи народної музики.
Мої колишні колеги мені закидають, що я буцімто використовуватиму наш старий, напрацьований роками репертуар. Це неправда. Ми нині зробили перший сингл і кліп на пісню «Дівчина з Дніпра» для майбутнього альбому, який складатиметься з авторських пісень і не порушить чиїхось авторських прав. Я вважаю, до речі, що право на бренд «Гайдамаки» — за мною, юридично я закріпив це ще у 2007–му. Нині мої колишні колеги співпрацюють iз Тарасом Чубаєм, готують концертну програму, альбом. Але до чого тут наш спільний бренд? Якщо треба буде, то я готовий захищати його через суд. Чесно кажучи, всі корисні шоу–бізнесові контакти я роками напрацьовував для групи і тепер не хочу просто так віддавати їх хлопцям.