Замість метро... канати

14.02.2012

З ідеєю нового повітряного транспорту до міської влади офіційно звернувся місцевий ентузіаст Юрій Єршов. Свого часу саме з його ініціативи у Дніпропетровську була прокладена перша у Радянському Союзі реверсивна канатна дорога, що з’єднала район парку імені Шевченка на правому березі Дніпра з пляжним Комсомольським (нині — Монастирським) островом. Тепер же Юрій Артемович вирішив «проштовхувати» своє дітище як новий вид міського... транспорту поряд iз маршрутними автобусами, трамваями, тролейбусами чи метро.

Єршов навіть звернувся до своїх давніх партнерів — фа­хівців російської компанії «СКАДО» (Самарські канатні дороги), які мають у проектуванні, виготовленні, монтажі та сервісному обслуговувані цього виду транспорту майже 50–річний досвід. Отож ідеться зовсім не про щось фантастичне. Тим паче, як зазначає Єршов, подібні канатні дороги успішно працюють не лише на Заході, а і в російських містах Оренбург та Междуреченськ.

Головними перевагами нового виду транспорту Юрій Артемович називає його безпеку, адже будь–які зіткнення чи пробки повністю виключаються, і відносно невисоку вартість — досить поставити декілька опор та протягнути канати. Зокрема, одна така лінія, що має з’єднати два береги Дніпра, може обійтися «під ключ» десь у 10 мільйонів євро (для порівняння, кошторис нової лінії метро від існуючої станції «Вокзальна» в Дніпропетровську становить 367 мільйонів євро). Отож останнє слово тепер залишається за владою, яка розглядає й оцінює попередні розрахунки вищезгаданих російських фахівців.