Ніс як у потвори

09.02.2012
Ніс як у потвори

Пілоти «Феррарі» Феліпе Масса та Фернандо Алонсо на новій «потворі».

Позавчора в іспанському місті Херес відбулися перші офіційні тести болідів «Формули–1». А за кілька днів до того більшість із 12 команд — учасниць сезону–2012 презентувала нові машини.

Першими цікавість любителів автогонок задовольнили в «Макларені». На базі в Уокінгу на розсуд критиків виставили МР4–27 — болід, якому Дженсон Баттон і Льюїс Хемілтон намагатимуться перервати гегемонію «Ред булла». Показати свій справжній швидкісний потенціал «Срібні стріли» зможуть 18 березня в Мельбурні, коли відбудеться перша гонка нового сезону. А наразі більшість розмов стосується зовнішнього вигляду та функцій «залізних коней».

Головними нововведеннями цього року стали заборона видувних дифузорів та зменшення висоти переднього обтікача, що забезпечить болідам більшу притискну силу під час «наїзду» на суперника ззаду. Напевно, всі пам’ятають карколомні зльоти та сальто машин після їх невдалих маневрів з обгону на швидкісних прямих. Тепер для попередження таких трюків на обтікачі передбачена сходинка.

Водночас «Макларен» — єдина «стайня», яка відмовилася від «сокирного» дизайну, замінивши обов’язковий ступенеподібний перехід плавним згином носової частини. «Думаю, ця машина виглядає найбільш вишуканою за останній час», — оцінив свій болід Хемілтон.

Натомість презентація «Феррарі» не потішила фанів «Скудерії». Регламентована сходинка спотворила нову машину італійців. Цікаво, що представлення новинки відбулося в інтернеті — через снігопад керівництво «червоних» скасувало захід на базі в Маранелло.

А от у команді чинних чемпіонів — «Ред булл» — обійшлося без революційних змін. «Наш автомобіль буде не таким потворним, як «Феррарі», але він також не буде схожим на «Макларен», у якого взагалі немає злому носа. У нас все вийшло більш елегантно», — сказав один із керівників австрійської «стайні». Крім «носа», «бики» оновили вихлопну систему.

Також новинками похизувалися «Лотус», «Форс Індія», «Уїльямс».

Окрім екстер’єрних робіт, кілька команд також провели ребрендинг. Так, із титульної вивіски команди «Рено–Лотус» зникла назва французького автоконцерну. Також у «Рено» провели повну ротацію пілотів. Місце росіянина Віталія Петрова посів знаменитий фін Кімі Райкконен. Чемпіон світу у «Ф–1» 2007 року повернувся у «Формулу–1» після дворічної перерви, не досягши особливих висот у світовому авторалі. Другим членом команди «Рено» став колишній тест–пілот — француз Роман Гросжан.

У перший день тестів саме Райкконен показав найшвидший час на автодромі в Хересі. Що ж до Петрова, з яким команда «Рено» розірвала контракт достроково, то він надалі співпрацюватиме як тестовик із єдиним постачальником шин для «Ф–1» — компанією «Піреллі».

Якщо в минулому сезоні, окрім «Рено–Лотус», у чемпіонаті брала участь ще й «Тім Лотус», то в 2012–му жодних незручностей із диференціюванням «лотусів» уже не буде. Адже малайзійська команда Ковалайнена і Труллі тепер носить назву «Катерхем».

До назви команди «Мерседес», за яку продовжить виступати легендарний Міхаель Шумахер, додалася абревіатура відомого автомобільного ательє з тюнінгу — AMG. А «Форс Індія» «приплюсувала» собі слово «Сахара».

Відзначимо, що лідер «Форс Індії» Адріан Сутіл втратив місце в команді після того, як був звинувачений та на 18 місяців засуджений (щоправда, умовно) за побиття одного зі співвласників «Лотуса» Еріка Люкса. Місце норовливого німця зайняв його співвітчизник Ніко Хюлькенберг.

Російська «Маруся» (нова повна назва — Marussia F1 Team) підписала 21–річного француза Шарля Піка, а «Торо россо» — його співвітчизника й однолітка Жана–Еріка Верна.