Про Женевський міжнародний автосалон знають усі. Але в цьому милому швейцарському місті відбуваються й не менш поважні виставки годинників. Салони виробів від майстрів часу різні, з відмінними концепціями й шанувальниками. Об’єднують три одночасні виставки високий смак виробників і покупців, висока надійність унікальних хронометрів... і високі ціни.
Перша годинникова прем’єра, від відомого бренду Franck Muller — World Presentation of Haute Horlogerie (WPHH), традиційно відбулася на мануфактурі цієї марки (так тут називають місця створення хронометрів) у містечку Женто. Тривала презентація вісім днів і — також за традицією — завершилася гала–концертом. Експонували з десяток годинникових марок. Цікаво, що ця виставка закрита для широкої публіки. Тільки справжні гурмани годинникової справи могли завдяки спеціальним запрошенням помилуватися унікальними хронометрами і домовитися про їх придбання. На виставці, звісно, був ісам пан Франк Мюллер — як завжди, жвавий і рум’яний. Компанію йому складали високі гості, партнери, «зірки», — скажімо Роберто Каваллі. Окрім годинників, у виставковому залі, елегантно оформленому в блакитних і синіх кольорах, із силуетною панорамою Парижа на стінах, було виставлено також прекрасні ювелірні вироби різних фірм.
Женевський Салон незалежних годинникарів Salon Geneva Time Exhibition (GTE) проводять утретє, й кількість учасників щоразу зростає. Цього разу свою продукцію виставляли 50 фірм–виробників, і не лише швейцарських. Серед них такі відомі й цікаві, як Frеdеrique Constant і Milus, Quinting і Pierre Thomas, Clerc і Zannetti та багато інших... Почесною господинею Салону цього разу була олімпійська чемпіонка з плавання, швейцарка Сванн Оберсон. А вона таки знає ціну точного часу: в липні минулого року Сванн випередила свою суперницю всього на чотири десятих секунди. На вишуканому й несуєтному салоні гостей частували зі смаком — чорним кав’яром і шампанським кращих марок.
Водночас у Женеві відбувався ще один, найбільший, Міжнародний салон високого годинникового мистецтва — Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH). У нього поважний для виставок, але юнацький вік, 22 роки. Це приватна ексклюзивна виставка, принципово закрита для широкого загалу. Щоб на неї потрапити, треба бути журналістом, співробітником годинникової компанії чи фірми–продавця чи бодай добрим приятелем якого–небудь бренду.
Втім навіть за таких умов кількість гостей перевищила дванадцять тисяч. Серед них були такі відомі особи, як «оскароносна» кінозірка Кейт Бланшетт, музикант Брайан Феррі, топ–модель Адріана Ліма тощо. Серед безпосередніх учасників фігурували такі відомі бренди, як Audemars Piguet, Baume & Mercier, Cartier, Girard Perregaux, Montblanc, Piaget, Ralph Lauren, Richard Mille, Roger Dubuis, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels та багато інших.
Місця вистачило всім, адже «високий» салон займає площу в 30 тисяч квадратних метрів у найбільшому виставковому залі Женеви, Palexpo. Крім найновіших колекцій, тут можна було побачити i своєрідну «родзинку» — унікальне зібрання старовинних годинників з музею мистецтва й історії Женеви (від часів Ренесансу до початку ХХ століття).
Організатори всіх трьох салонів сподіваються, що 2012 рік буде рекордним за обсягами продажів елітних годинників — грошовитих покупців кризи не зачіпають. Годинникові компанії зазначають, що досягли майже верхньої межі досконалості хронографів, застосувавши масу інноваційних розробок. Недарма створення нового виду годинника обчислюється мільйонами доларів. Основні покупці коштовних лічильників часу, як і раніше, — з Китаю, Росії й арабських країн.
Олесь ІЛЬЧЕНКО,
спеціально для «УМ»