Переїхавши в 2009 році з Африки в Південну Америку, знамените ралі «Дакар» три роки поспіль починалося і закінчувалося в столиці Аргентини — Буенос–Айресі. Нині, прокладаючи маршрут четвертого латиноамериканського ралі–рейду, організатори вирішили порушити традицію. Тепер замість «кільцевих» перегонів, як це було раніше, гонщикам доведеться рухатися в одному напрямку — з південного сходу на північний захід континенту. Власне, так було і в «африканський» період, коли гонка стартувала у Франції, а закінчувалася в столиці Сенегалу — Дакарі.
Із дюн у гори
Упродовж 14 етапів учасники автомарафону–2012 перетнуть кордони трьох країн. Стартувавши на Атлантичному узбережжі, в місті Мар–дель–Плата, караван через пампаси й Анди перебереться з Аргентини в Чилі й добереться до перуанської столиці Ліми, що на березі Тихого океану. Перу стало 27–ю країною, на території якої коли–небудь прокладали маршрут «Дакара». Нагадаємо, африканська строкатість відпала після того, як на Чорному континенті зросла загроза терактів.
До Республіки Перу цьогорічний «Дакар» підбереться через тиждень. Сьогодні ж, на п’ятому етапі, гонщики впритул наблизяться до чилійських кордонів. А вчора тюнінговані «залізні коні» підкорювали найвищу точку маршруту, яка розташована в аргентинських Андах на висоті 3500 метрів.
На старт четвертого відрізку між аргентинськими містами Сан–Хуан та Чілесіто «пелотон» вийшов із суттєвими втратами. За три змагальні дні з дистанції зійшли 32 мотоциклісти, семеро квадроциклістів, 33 позашляховики та п’ять вантажівок. У такій «падучості» учасників вочевидь винна насамперед погода — температура повітря часом досягає 42 градусів.
«До «Дакара» ми проводили тести нашого автомобіля — все було чудово. Щоправда, перевіряли ми його не в пустелі, а у Швеції. Машина поводилася просто чудово, але на ралі сталася маленька проблема, яка переросла в катастрофу», — схвильовано розводили руками південноафриканець Алфі Кокс та німець Юрген Шредер, після того як в аргентинських барханах повністю згоріло їхнє новеньке «Вольво».
Як уже повідомляла «УМ», ледь не втратив свій «Міцубісі» єдиний українець на «Дакарі» — бізнесмен Вадим Нестерчук. Через незрозумілі проблеми в паливній системі, що виникли на другому етапі, в українському «Рижику» (так у команді називають помаранчевий позашляховик) ледве не згорів двигун. Вимушені «пітстопи» забрали у Нестерчука та його штурмана Лорана Ліхтлейхтера із Франції чимало часу.
Щоправда, наступного дня представники команди Sixt Ukraine дещо надолужили згаяне. Вадим і Лоран фінішували 32–ми. Вдалий виступ на третьому етапі дозволив екіпажеві українця піднятися з 51–ї на 37–му позицію в загальному заліку легковиків. Щоправда, від лідерів — Кшиштофа Головчиця й Жан–Марка Фортена — наш екіпаж відстає на 2 години 8 хвилин.
А лідери хто?
Першість польсько–бельгійського дуету на автомобілі марки All4 Mini наразі виглядає сенсаційною, адже Головицю вдалося випередити визнаних фаворитів «Дакара». Легендарний француз Стефан Петерансель теж на «Міні» програє лідерові 2 хвилини 41 секунду, а відставання минулорічного переможця — Нассера Аль–Аттія із Катару — складає шість із половиною хвилин.
Цікаво, що Аль–Аттія, який минулого року ганявся на «Фольксвагені», лише за кілька днів до старту гонки вперше сів за кермо свого «Хаммера». Попри те, що автівки цього виробника ніколи не вигравали «Дакар», катарський автогонщик оптимістично дивився в майбутнє. До фінішу стартового етапу його позашляховик дістався лише за підтримки партнера по команді Роббі Гордона, Нассер надолужив відставання на другому етапі, де показав найкращий час.
До речі, серед 140 автомобілів, які продовжують змагання, фігурує й авто відомого в недавньому минулому стрибуна на лижах з трампліна — поляка Адама Малиша. Його «Міцубісі» йде 51–м.
Якщо в автомобілістів визнані лідери наразі перебувають в тіні, то в мотоциклістів протокол очолюють «зубри». Перші дві позиції посідають незмінні переможці останніх шести рейдів — француз Сіріл Депре та іспанець Марко Кома на КТМ.
Водночас у класі вантажівок відбулася масштабна зміна декорацій. Одразу двоє визнаних гонщиків, які представляли російську команду «КамАЗ–Мастер» —Володимир Чагін та Фірдаус Кабіров, — завершили спортивну кар’єру. Чагін виграв загалом сім «Дакарів» і став рекордсменом за кількістю переможних етапів на цьому марафоні. Тепер 41–річний гонщик — тренер і менеджер своєї рідної команди, а на цьогорічних перегонах її представляють три молодіжні екіпажі. Відтак не дивно, що наразі найкращий результат росіян у класі вантажівок — лише шостий.
Лідирує команда з Казахстану з пілотом Артуром Ардавічусом на автомобілі тієї ж марки — КамАЗ.
Ралі–рейд «Дакар–2012».
Загальний залік після трьох етапів
Позашляховики. 1. Головчиц/Фортен (Польща/Бельгія, «Міні») — 5:51.06. 2. Гордон/Кембелл (США, «Хаммер») — +00,54. 3. де Вільєрс/фон Зітцевіц (ПАР/Німеччина, «Тойота») — +1.40... 35. Нестерчук/Ліхтлейхтер (Україна/Франція, «Міцубісі») — 2:08.11...
Мотоцикли. 1. Депре (Франція, КТМ) — 7:31.42. 2. Кома (Іспанія, КТМ) — +10.12. 3. Касто (Франція, «Ямаха») — +17.16...
Вантажівки. 1. Ардавічус (Казахстан, КамАЗ) — 6:47.33. 2. Де Рой (Голландія, «Івеко» — +0,28. 3. Біасіон (Італія, «Івеко») — +01.51...
Квадроцикли. 1. А. Патронеллі — 9:32.31. 2. М. Патронеллі — +0,55. 3. Маффей (усі — Аргентина, «Ямаха») — +02.41...