...Біллі Бін — головний менеджер бейсбольної команди «Окленд Атлетікс», яка одного року (2002) втрачає усіх своїх ключових гравців. Їх переманили на більші зарплати в солідніші клуби, тож «Атлетікс» залишається майже ні з чим. Одного разу Біллі знайомиться з випускником економічного факультету Йєльського університету Пітером Брендом.
Пітер — прихильник так званої сабметричної теорії бейсболу, згідно з якою можна набрати команду та вийти з нею в «плей–оф» чемпіонату лише за статистикою, яка базується на підрахунку того, скільки відсотків часу той чи інший гравець знаходиться на базах поля. Навіть якщо гравці не є сильними або харизматичними, з їхньою допомогою можна виграти матчі. Біллі та Пол за невеликі гроші збирають нову команду, яка, після серії невдач та сварок із головним тренером, несподівано починає робити успіхи і ставити рекорди: 20 матчів поспіль без програшу.
Любителі бейсболу пишуть, що для того, аби адекватно сприйняти фільм, треба, по–перше, бути знайомим iз правилами бейсболу (адже у фільмі є ключові моменти, які пов’язані зі спортивною термінологією) і, по–друге, знати, що після 2007 року навіть команда Бостона, яка намагалася переманити до себе Біна з його успішною концепцією та виграла два чемпіонати, базуючись на ній, відмовилася від цієї системи.
Сценарій до фільму написали Стівен Зейлян та Аарон Соркін, який також був сценаристом минулорічної «Соціальної мережі». До певної міри в «Людині, яка змінила все» спортивні агенти на деякий час припинили послуговуватися власною «інтуїцією» та враженнями від гравця на полі, а звернулись до чистої інформації — до статистики матчів.
Швидкі діалоги Соркіна супроводжуються електронними таблицями, пікселями та спеціальними термінами. Все це — навіть не про людину, яка змінила все (до речі, хто ця людина у фільмі? Біллі? Пітер? Чи автор сабметричної системи?), а про людину, яка, почувши запах змін у світі, наважилася втілити їх у сфері своїх інтересів.
Коли «Людина, яка змінила все» з’явилась в американському прокаті, заговорили про «Оскар» для Бреда Пітта та для сценаристів. Що ж, Бред Пітт, здається, зараз дійсно перебуває у своїй найкращій формі з часів «Бійцівського клубу», і з боку кіноакадеміків буде невдячним це не відзначити. Сценаристи «Людини» вже отримали нагороду нью–йоркських кінокритиків, а це — немаленьке досягнення на шляху до «Оскарів».
Дарія БАДЬЙОР