Ноутбуки починають дорожчати

06.12.2011

На українському ринку IT, офісної техніки та телекомунікацій, за даними компанії GfK Ukraine, спостерігається позитивна динаміка. Вже традиційно основним чинником росту є ноутбуки. Ринок цього виду продукції у третьому кварталі нинішнього року склав 479,3 тис. одиниць, що у грошовому вимірі дорівнює 1,93 млрд. грн. Ріст продажів у фізичному вимірі склав 64% порівняно з попереднiм кварталом.

Якщо порівнювати квартали минулого і нинішнього років, то зовсім недавно середня вартість ноутбука була 4 200 грн., а трохи більше року тому — 4 700 грн. Проте радіти можуть лише ті, хто вже придбав собі ноутбук, бо падіння ціни вже зупинилося і навіть почався зворотний процес — маємо 1,2% росту. «Цілком імовірно, що зростання буде продовжуватися. За нашими припущеннями, така динаміка середньої ціни може бути частково пов’язана із бумом споживчого кредитування на техніку», — коментує ситуацію експерт GfK Ukraine Валентина Печончик.

До речі, частка 15–дюймових мобільних комп’ютерів збільшилася на 3,7% за рахунок сегменту 10–дюймових (нетбуків) та 14–дюймових моделей, які протягом року постійно втрачають свою частку продажів. Щодо технічних характеристик, то асортимент магазинів дозволяє покупцям за досить низькою ціною купувати моделі, котрі мають більше оперативної пам’яті та більший об’єм жорсткого диска. Зокрема, серед ноутбуків стрімко росте сегмент з оперативною пам’яттю в 4 Гб та жорстким диском у 500 Гб. На ринку нетбуків зростає сегмент пристроїв із 2 Гб та 320 Гб відповідно.

Усе більше українців при виборі ультрамобільного та легкого комп’ютера для виходу в інтернет та зручного перегляду мультимедіа віддають перевагу веббукам (планшетам). 105% — такий ріст продемонстрував цей сегмент у третьому кварталі порівняно з показниками попереднього періоду. Загалом було продано близько 20 тис. одиниць такої техніки. Середня вартість планшетного комп’ютера знизилася на 8% і становить 4 850 грн. Покупці віддавали перевагу 9–дюймовим планшетним комп’ютерам: їх частка на загальному ринку планшетів склала 34%. Одночасно стрімко росте сегмент 10–дюймових пристроїв.

Усе більшою популярністю користуються веббуки, що працюють на операційній системі Android. Частка пристроїв, що мають вбудований модуль 3G, у третьому кварталі склала близько 56% від усіх планшетів.

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • Повір очам своїм

    У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>