Американське представництво заповнює лакуни в програмі культпросвітництва в Україні і презентує перший випуск фестивалю американського кіно «Незалежність». Подія стартує сьогодні й триватиме чотири дні (до 20 листопада включно) у київському кінотеатрі «Київ», де у двох залах — «Синьому» та «Сінематиці» показуватимуть художні фільми та документальні, відповідно. На логічні закиди, що, мовляв, у нас того американського кіно — що у кінотеатрах, що на телебаченні — хоч греблю гати, організатори реагують не менш логічним аргументом: «В Україні добре відомі і користуються успіхом американські блокбастери й фільми, зняті на великих студіях, але майже не відомі стрічки, які збирають натовпи на прем’єрах у рамках фестивалів у США — таких як «Санданс», «На Південь через Південний Захід», «Трібекка». Це — нові голоси американського кіно», — повідомляє сайт фестивалю aiff.com.ua, де можна знайти вичерпну інформацію про «Незалежність».
Отже, програма фесту складається із трьох блоків. Перший — це п’ять повнометражних художніх стрічок. Другий — документальні фільми. І третій — зустрічі з кінематографістами. Очевидно, що художні картини викличуть найбільше зацікавлення публіки. Відкриватиме фестиваль сьогодні режисерський дебют актриси Віри Фарміги, що має українське коріння. Партнерка Джорджа Клуні за фільмом «Вище неба» вирішила заглибитися у переживання й світосприйняття жінки, що стала членом релігійної спільноти. «Темний світ» (Higher Ground, 2011) відразу відібрали у програму «Санданса», що вже є чималим успіхом як для дебюту. Ще дві картини — добре знайомі українському глядачеві оскарівські номінанти «З дітьми все гаразд» (The Kids Are All Right, 2010) та «Сумний Валентин» (Blue Valentine, 2010). Якщо картину Віри Холоденко ми вже бачили в українських кінотеатрах (в обмеженому прокаті «дітям до 18»), то робота Дерека К’янфранса із залученням Мішель Уїльямс та Раяна Гослінга стане прем’єрним показом. Дотримуючись традиції анонсувати фільм задіяними у ньому зірками (все ж обличчя в кадрі більш упізнавані), представимо «Межу ризику» (Margin Call, 2011) із Кевіном Спейсі, Полом Беттані, Демі Мур й Джеремі Айронсом (співорганізатор фестивалю компанія «Аврора» обіцяє випустити цю картину в прокат 24 листопада). П’ята стрічка у цьому блоці: «Кіньярванда» (Kinyarwanda, 2011) — драма про хитросплетіння людських доль під час зачисток у Руанді 1994 року.
Сучасна американська документалістика представлена вісьмома картинами, деякі з яких уже стали класикою, як–то «Найнебезпечніша людина в Америці» (The Most Dangerous Man In America, 2009), реж. Джудіт Елріх, Рік Голдсміт — про витоки Уотергейтського скандалу й «Вулична бійка» (Street Fight, 2005), реж. Маршалл Каррі — подробиці передвиборчої кухні в Америці. Українським поетам та фестивальним менеджерам буде цікаво подивитися стрічку «Гучніше за бомбу» (Louder Than a Bomb, 2009) — про те, як у Чикаго готуються до найбільшого у світі молодіжного поетичного слему. Екологам — «Якщо дерева падають» (If a Tree Falls, 2011), що оповідає історію боротьби радикальної природоохоронної організації.
Якщо заявлені у програмі майстер–класи відбудуться не у звичному для України форматі «я розкажу вам якісь історії, а ви поставите запитання, якщо такі будуть», а відповідно до заявлених тем, то це може бути найсильніша складова фестивалю. Так, документаліст Рік Голдсміт («Найнебезпечніша людина в Америці») поділиться роздумами на тему «Як знімати ефективне документальне кіно», продюсер Євген Ефуні — «Практичний досвід зйомки американських фільмів в Україні», а команда — Джон Дерил, Мері Меллоу, Ерік Росс Гілліат — представить «Інноваційний міжнародний проект».