Індійський хет–трик

01.11.2011

Узявши курс на популяризацію «Формули–1» поза межами Європи, власник «королівських перегонів» Берні Еклстоун щороку презентує нову трасу в Азії. У 2008–му було відкрито нічне кільце в Сінгапурі, у 2009–му — Гран–прі ОАЕ, минулоріч з’явилося Гран–прі Кореї, а цього року в календарі «Формули» є етап в Індії. За 30 км від Нью–Делі відомий автомобільний архітектор Герман Тільке створив швидкісний «Будх–ринг», де є дев’ять правих, сім лівих поворотів та дві довжелезні прямі для обгонів. Цікаво, що своє перше знайомство з трасою гонщики проводили на віртуальних стимуляторах та граючи в комп’ютерну гру «Ф–1».

Найкраще до умов індійської траси пристосувався Себастьян Феттель. Уже в ранзі дворазового чемпіона світу німецький пілот «Ред булла» зробив перший у кар’єрі «хет–трик»: виграв кваліфікацію, від старту й до фінішу був лідером перегонів й показав найкращий час на колі. Прикметно, що рекорд кола Себ встановив, перетинаючи фінішну лінію, чим дуже налякав керівництво «стайні». Вітаючи по радіо свого пілота з 11–ю перемогою в сезоні, один із босів «биків» зауважив, що не варто було так ризикувати на останньому колі.

Хвилювання на капітанському містку зрозуміле, адже у всіх і досі стоять перед очима жахливі кадри з треків США та Малайзії, де зовсім недавно загинули автогонщик Ден Уелдон та мотоцикліст Марко Сімончеллі. Та й гонка «Ф–1» в Індії розпочалася з хвилини мовчання в пам’ять про загиблих гонщиків.

«Сідаючи за кермо, ми готові йти на певний ризик, але щоразу молимося, щоб нічого не сталося. І все–таки інколи звучать ось такі нагадування. Тому сьогодні ми переживаємо змішані почуття і думаємо про Дена і Марко», — сказав після гонки Феттель.

Слідом за Себастьяном фінішували Дженсон Баттон на «Макларені» та Фернандо Алонсо на «Феррарі». Саме ці двоє на останніх етапах в Абу–Дабі та Бразилії розіграють місце віце–чемпіона. А от команда, що зайняла другу позицію в Кубку конструкторів, уже відома — це «Макларен–Мерседес».

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 17–й етап. Гран–прі Індії. Нью–Делі (307,249 км; 60 кіл)

Залікова десятка: 1. Феттель («Ред булл») — 1:30.35,002. 2. Баттон («Макларен») — відставання 8,433 сек. 3. Алонсо («Феррарі») — +24,301. 4. Уеббер («Ред булл») — +25,529. 5. Шумахер — +1.05,421. 6. Росберг (обидва — «Мерседес») — +1.06,851. 7. Хемілтон («Макларен») — +1.24,183. 8. Альгерсуарі («Торо россо»). 9. Сутіл («Форс Індія»). 10. Перес («Заубер») — +1 коло.

Загальний залік: Феттель — 374, Баттон — 240, Алонсо — 227, Уеббер — 221, Хемілтон — 202, Масса («Феррарі») — 98, Росберг — 75, Шумахер — 70, Петров — 36, Хайдфельд (обидва — «Рено») — 34, Сутіл — 30, Кобаясі («Заубер») — 27, Альгерсуарі — 26, ді Реста («Форс Індія») — 21, Буемі («Торо россо») — 15, Перес — 14, Баррікелло («Уїльямс») — 4, Сенна («Рено») — 2, Мальдонадо («Уїльямс») — 1.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 595, «Макларен» — 442, «Феррарі» — 325, «Мерседес» — 145, «Рено» — 72, «Форс Індія» — 51, «Заубер», «Торо россо» — 41, «Уїльямс» — 5, «Лотус», «Маруся–Вірджин», «Іспанія» — 0.