«Роздвоєння» над Дніпром

13.10.2011

«Запорізькі мости отримають ще 450 мільйонів», «Чиновники знову обіцяють здачу мостів до 2012 року», «Запоріжці їдуть до Києва по державні гарантії на 500 мільйонів гривень» — такими повідомленнями ЗМІ завантажені упродовж останніх щонайменше трьох років. «УМ» періодично також інформувала читачів про обіцянки–«цяцянки» урядів «кількох скликань» і реальний стан справ на «довгобуді»: постійний дефіцит фінансування не лише відтерміновував уведення нового автопереходу через Дніпро в дію, а й призводив до подорожчання кошторису.

 

Опори з підвищеним статусом

Ситуація з мостами була не вельми логічною і в юридичному контексті: багатомільярдний проект фінансувала держава, хоча об’єкт залишався у власності запорізького регіону. Це ускладнювало процедуру як власне фінансування, так і контролю за використанням бюджетних коштів. Відтак центр і регіон врешті–решт порозумілися, і на початку вересня на засіданні Кабміну Прем’єр–міністр Микола Азаров доручив очільникам Міністерства транспорту і зв’язку (передовсім — Державної служби автомобільних доріг) та Міністерства економічного розвитку і торгівлі подбати про те, аби спорудження запорізьких мостів отримало статус об’єкта державного значення. Тільки це, на думку Миколи Азарова, уможливить відкриття руху через Дніпро новими запорізькими мостами наприкінці 2012 року.

«Запорізькі мости — важливий об’єкт не тільки для обласного центру, — акцентував на сесії обласної ради очільник регіону Борис Петров. — Це передовсім забезпечення міжрегіонального та міждержавного транспортного сполучення». Аналогічну позицію засвідчив і міський голова Запоріжжя Олександр Сін, тож за тиждень по засіданню Кабміну сесія міськради ухвалила відповідне рішення (за нього чи не вперше солідарно голосували депутати всіх фракцій).

Юридичну крапку Кабмін поставив наприкінці минулого місяця: «Прийняти пропозицію Державної служби автомобільних доріг і Запорізької міської ради щодо передачі об’єкта незавершеного будівництва «Автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжі» у державну власність iз віднесенням до сфери управління зазначеної Служби», — написано, зокрема, у розпорядженні уряду. Чи стане від цього державна скарбниця щедрішою для запорізького довгобуду? Принаймні мешканці південного реігону щиро на це сподіваються…

«Дайош» Південний — спонсори готові!

2011 рік для мостобудування у Запоріжжі знаковий ще й у тому сенсі, що міська влада озвучила воістину наполеонівський, з огляду на фінансові реалії, план: збудувати ще й Південний міст. Аби проектувальники були точнішими у своїх розрахунках, для проведення аерозйомок iз міського бюджету їм виділили 300 тисяч гривень. Головний інженер «Київсоюзшляхпроекту» Олександр Рекротчук уже інформував міську владу про напрацювання варіантів.

Південний міст «обійматиме» Хортицю саме з південної сторони острова і виведе весь транзитний транспорт через Космічний мікрорайон обласного центру, інформує прес–служба мерії. Цей варіант відстоює і міський голова Олександр Сін — з огляду на ту обставину, що начебто є можливість власне міст спорудити за кошти інвестора, а коштом держбюджету — лише під’їзні шляхи. У перспективі ж віддаленішій, мовляв, можна буде зметикувати і щодо Північного транзитного моста, з протилежного боку Хортиці. Тим самим острів буде взятий у сучасне транспортне кільце, рух по якому суттєво поліпшить екологію індустріального Запоріжжя.

Варто зазначитити, що головний архітектор міста Віктор Трубін лобіює спорудження передовсім Північного моста, який розвантажить обласний центр не лише від транзитного, а й від частини міського транспорту. Та й «обійми» Хортиці з півночі фінансуватиме держава, тоді як міст Південний потребуватиме ще й приватного капіталу; з інвесторами ж, мовляв, наразі вельми сутужно.

На тлі нестабільного фінансування з державного бюджету споруджуваного у Запоріжжі автопереходу через Дніпро перспектива Південного мосту є все ж таки реальнішою. Та й кошторис ще однієї транспортної артерії (її довжина, до речі, становитиме 1320 метрів), за попереднім «прикидом» проектувальників, буде вдесятеро дешевшим від Північного транзитного моста.

Секретар міськради Володимир Кальцев повідомив, що як тільки техніко–економічне обґрунтування буде на столі у мера, влада Запоріжжя з відповідним клопотанням звернеться до столичних інстанцій, аби до транспортних артерій України невдовзі було включено і міст Південний — ще одну рятівну «екосоломинку» для мешканців обласного центру.