Сталося, як гадалося. На Гран–прі Японії 24–річний німець Себастьян Феттель оформив звання дворазового чемпіона світу в класі автоперегонів «Формула–1». І якщо минулого року лідер команди «Ред булл» довів свою перевагу лише в останній гонці сезону, ставши наймолодшим переможцем чемпіонату в історії «Ф–1», то зараз у Себа та його «стайні» просто немає гідних конкурентів. Феттель — такий собі Шумахер нової генерації. До кінця змагань лишається ще чотири етапи, а будь–яка інтрига щодо пальми першості зникла. Востаннє у «Формулі–1» лідер ішов із таким випередженням у 2004 році, коли поза конкуренцією був Міхаель Шумахер.
Керівник спортивного відділення «Ред булл» Гельмут Марко констатує: «Феттель виконав відмінну роботу. Себастьяну вдалося уникнути серйозних помилок протягом усього сезону. Крім того, Феттель повинен бути вдячний команді, адже наш болід близький до ідеалу (до речі, двигун переможної машини — «Рено RS27 2,4 V8». — Авт.). Сподіваюся, у наступному сезоні ми продовжимо виступати настільки ж вдало. Якщо чесно, не бачу причин, які б заважали подальшому домінуванню «Ред булла» у «Формулі–1».
Спроби ФІА змінювати правила впродовж чемпіонату так, щоб відродити якусь інтригу, були марними. На 15 етапах нинішнього сезону уродженець землі Гессен 12 разів виборював «поул–позишн» за підсумками кваліфікації і дев’ять разів вигравав Гран–прі. Феттель жодного разу не зійшов із дистанції і щоразу приїжджав з очками. Найнижчі місця, які він посідав цього року, — четверте й третє.
Саме третім фінішував Себ позавчора на автодромі в Судзуці. Щоб стати наймолодшим дворазовим чемпіоном, йому достатньо було здобути одне очко — тобто приїхати хоча б у десятці. Або взагалі не закінчувати гонку, але за умови, щоб її не виграв Дженсон Баттон із «Макларена». Феттель звично виграв кваліфікацію, тож завдання на неділю спростилося для нього ще більше. Однак Себастьян не бажав грати в піддавки і різко заблокував Баттона, коли той атакував його на старті гонки. Болід британця вилетів на траву. Утім стюарди вирішили не штрафувати Феттеля (як згодом і Льюїса Хемілтона, котрий нахабто буцнув Феліпе Массу).
Загалом, майже всі важливі обгони в цій гонці відбувалися під час піт–стопів. Один із заїздів лідера сезону в бокси обернувся тим, що Феттель потрапив у трафік, і перше місце таки дісталося Дженсону Баттону. Пілот «Макларена» має додаткову мотивацію в Судзуці, адже змагався на очах своєї «гьорлфренд», моделі Джессіки Мічібати — а вона японка по лінії матері.
Хай там як, а на останніх чотирьох етапах головною метою Баттона буде хіба збереження другого місця в загальному заліку. У Кубку конструкторів «Макларен» має теоретичні шанси випередити «Червоних биків», але всі розуміють, що насправді це нереально. Тож остання чверть чемпіонату стала репетицією ЧС–2012. У Кореї, Індії, ОАЕ й Бразилії техніки «формулічних» команд матимуть змогу тестувати якісь нові рішення для наступного сезону.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 15–й етап. Гран–прі Японії. Траса «Судзука» (307,573 км; 53 кола)
Залікова десятка: 1. Баттон («Макларен») — 1:30.53,427. 2. Алонсо («Феррарі») — відставання 1,160. 3. Феттель — +2,006. 4. Уеббер (обидва — «Ред булл») — +8,071. 5. Хемілтон («Макларен») — +24,267. 6. Шумахер («Мерседес») — +27,120. 7. Маса («Феррарі») — +28,240. 8. Перес («Заубер») — +39,377. 9. Петров («Рено») — +42,607. 10. Росберг («Мерседес») — +44,322.
Особистий залік: Феттель — 324, Баттон — 210, Алонсо — 202, Уеббер — 194, Хемілтон — 178, Маса — 90, Росберг — 63, Шумахер — 60, Петров — 36, Хайдфельд («Рено») — 34, Сутіл («Форс–Індія») — 28, Кобаясі («Заубер») — 27, ді Реста («Форс–Індія») — 20, Альгерсуарі («Торо россо») — 16, Перес, Буемі («Торо россо») — 13...
Кубок конструкторів: «Ред булл» — 518, «Макларен» — 388, «Феррарі» — 292, «Мерседес» — 123, «Рено» — 72, «Форс–Індія» — 48, «Заубер» — 40, «Торо россо» — 29, «Уїльямс» — 5, «Лотус», «Маруся–Вірджин», «Іспанія» — 0.